تعداد کودکان کار شناسنامه دار در خوزستان ۵۷۴ نفر است

عصر جنوب | معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: ۵۷۴ کودک در خوزستان جزو کودکان کار هستند و ما برای آنها شناسنامه تهیه کردیم و اطلاعات کاملی درباره آنها داریم.

محمدرضا عباسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه نگهداری کودکان بدسرپرست نزد بهزیستی ۲۰ یا ۴۰ روز است، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم که برای این کودکان امنیت ایجاد کنیم و در صورتی که در مدت ۴۰ روز به این نتیجه رسیدیم که هنوز هم محیط خانواده برای آنها امن نیست این کودکان را در مراکز تخصصی‌تر نگهداری می‌کنیم تا با گذر زمان و پیگیری‌های مددکاری این افراد به متن جامعه بازگردند.
وی افزود: یک سری از کودکان، کودکان کار هستند که بالغ بر ۹۹ درصد آنها خانواده دار هستند. نگهداری این‌ها در مراکز به‌صورت شبانه روزی تخلف است برای همین به آنها خدمات می‌دهیم که هم اکنون۶ مرکز در این زمینه فعال هستند.
وی بیان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های اجتماعی، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه آموزشی از جمله کارهایی است که در مراکز حمایت از کودکان کار انجام می‌شود.
وی بیان کرد: این مراکز حمایتی در اهواز، مسجدسلیمان، اندیمشک و دزفول فعال هستند. همچنین برگزاری اردوهای تفریحی و معرفی به اماکن ورزشی و فرهنگی از سایر اقدامات بهزیستی برای توانمندی کودکان کار است.
عباسی عنوان کرد: ۵۷۴ کودک در خوزستان جزو کودکان کار هستند و ما برای آنها شناسنامه تهیه کردیم و اطلاعات کاملی درباره آنها داریم.
وی اظهار کرد: شعار بهزیستی برای هفته کودک امسال “آینده را باید ساخت” است و دلیل انتخاب این شعار اهمیت تربیت و آموزش افراد در سنین کودکی است.
وی درباره فعالیت مهدهای کودک در خوزستان گفت: ۸۰۰ مهدکودک در خوزستان از بهزیستی مجوز گرفته‌اند که ۵۰ درصد در شهر و ۵۰ درصد از آنها در روستاها فعالیت می‌کنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان عنوان کرد: بهزیستی از طریق مهدهای کودک فعال در روستاها و حاشیه شهر به مدت ۱۳۰ روز در سال تحصیلی وعده غذای گرم به کودکان می‌دهد که این کار با نظارت شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.
وی بیان کرد:  همچنین بهزیستی ماهانه ۴۰ هزار تومان از شهریه مهدکودک کودکان نیازمند را پردا می‌کند تا در راستای عدالت آموزشی گام برداشته باشم.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.