بهسازی ۲۰ مدرسه در شوش و شاوور در قالب طرح هجرت

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با اجرای طرح هجرت و اردوهای جهادی ۲۰ مدرسه در شوش و شاوور با اعتیاری بالغ بر۷۵۰میلیون ریال بهسازی و نوسازی شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش گفت: با اجرای طرح هجرت و اردوهای جهادی ۲۰ مدرسه در شوش و شاوور با اعتیاری بالغ بر۷۵۰میلیون ریال بهسازی و نوسازی شدند.
سرهنگ پاسدار کریم بابایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت های بسیج سازندگی در این شهرستان افزود:گروه جهادی شامل ۵۴۰ بسیجی در زمینه بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و عمرانی فعالیت‌های محرومیت زدایی قابل توجهی در شهرستان شوش اجرا کرده اند.
وی ساخت ۱۱ واحد مسکونی برای محرومان ، کمک به ساخت ۲ مسجد و تکمیل یک باب مسجد ، احداث ۶ پل روستایی ، کمک به احداث ۲ حوزه علمیه ، بازسازی قبور شهدا ، احداث ۲ خانه عالم ، و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس ، مساجد و منازل محرومان را از دیگر فعالیت های جهادگران بسیجی در شهرستان شوش برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوش همچنین افزود:در راستای اشتغالزایی نیز پارسال بیش ۵۰ نفر با دریافت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه صنایع تبدیلی و صنایع دستی مشغول بکار شدند که این طرح امسال نیز با پرداخت تسهیلات به ۱۵ نفر در حال پیگیری است.
سرهنگ بابایی گفت: طی امسال نیز ۲۵۰ بسته فرهنگی و غذایی بین خانواده های محرومان در شهرستان شوش توزیع شده است.
وی به فعالیت های آموزشی ناحیه مقاومت بسیج با همکاری فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت:بیش از ۴۰۰ نفر بسیجی در حال فراگیری مهارت های اشتغالزایی شامل پرورش قارچ ، زنبور ، ماهی ، مرغ محلی و تولید ترشی و راه اندازی واحد روغن گیری هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش با بیان اینکه عمده ترین دغدغه بسیج در حال حاضر محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در روستاها خصوصا روستاهای محروم است اظهار کرد:با حمایت فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان امسال ۳۵ پایگاه بسیج در روستاهای آسیب پذیر و محروم شهرستان شوش راه اندازی شده است.
سرهنگ بابایی درخصوص راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در شوش نیز گفت:با همت مسئولان محلی مشکل احداث باغ موزه دفاع مقدس شوش تا حدودی حل شده و با تامین زمین از سوی شهرداری با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این موزه راه اندازی می شود.
وی در خاتمه از برگزاری یادواره سردار سرلشکر شهید حسن درویش و ۶۱۵ شهید شهرستان شوش در بهمن ماه امسال خبر داد. 
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.