مدارس حق دریافت هیچگونه مبلغی را برای ثبت نام ندارند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس در هنگام ثبت نام دانش آموزان حق دریافت هیچگونه مبلغی را برای ثبت نام به جز مبلغ بیمه و پول کتاب، ندارند.

 جمشید کمایی چهارشنبه  بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، به تمامی مدیران مدرسه ها اعلام شده که مدارس در هنگام ثبت نام دانش آموزان هیچگونه مبلغی را به غیر از مبلغ ۷۵ هزار ریال بیمه و پول کتاب را نباید دریافت کنند.
وی گفت: پول کتاب هم تنها در مقاطع ابتدایی و پیش دانشگاهی و فنی و حرفه ای توسط مدارس دریافت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: برخی مدارس وجود دارد که طبق قانون می توانند در زمان ثبت نام شهریه دریافت کنند که به همین مدارس نیز اعلام شده مبلغ شهریه را هنگام ثبت نام دریافت نکنند؛ مثل مدارس هیات امنایی که هزینه کلاس های فوق برنامه در این مدارس در شورای آموزش و پرورش هر شهر تعیین می شود که باید نرخ نامه های آنها برای دانش آموزان قابل مشاهده باشد.
کمایی افزود: مدارس شاهد نیز امکان دریافت شهریه را در هنگام ثبت نام دارند که البته دانش آموزان در مدارس شاهد به ۲ دسته دانش آموزان معمولی و دانش آموزان شاهد تقسیم می شوند که شهریه دانش آموزان شاهد توسط بنیاد شهید پرداخت می شود و ثبت نام در مدارس شاهد از طریق سامانه ‘سجا’ انجام می شود و حضوری نیست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس استعداد های درخشان نیز می توانند در هنگام ثبت نام وجه دریافت کنند که به تمامی این مدارس ابلاغ شده در هنگام ثبت نام مبلغی را دریافت نکنند.
وی گفت: در هنگام ثبت نام حضور اولیای دانش آموزان فقط در مقطع اول ابتدایی، هفتم و دهم لازم است و باقی پایه ها توسط مدیر مدرسه در پایه بعدی ثبت نام انجام می شود؛ از اول خرداد نیز ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی آغاز شده است.
حدود یک میلیون دانش آموز در خوزستان مشغول تحصیل هستند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.