گلمرادی: پیگیر ارتقا بندرامام به شهرستان و شهرک طالقانی به شهر هستم/ اخطار داده‌ام فرودگاه را به روی مدیران صنایع خواهم بست

علی گلمرادی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان‌ بندر ماهشهر از پیگیری ارتقا بندرامام خمینی به شهرستان و شهرک طالقانی به شهر سخن گفت.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بندرماهشهر گفت: نماینده و اصحاب رسانه باید در کنار هم و برای یک هدف در جهت رفع مشکلات و رساندن صدای مردم گام بردارند.

گلمرادی با اشاره به وظایف نمایندگی گفت: نمایندگان دو وظیفه اساسی و قانونی دارند که قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون به شکل صحیح است.

نماینده مردم بندرماهشهر افزود: ما به عنوان نماینده در جایگاه قانونی خود، قدرت اجرایی نداریم اما رفع مشکلات مردم و منطقه را در قالب پیگیری و نطق متذکر می شویم.

وی یکی از اهم این موارد پیگیری شده را تصویب ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: به استناد این قانون برای اولین بار بی توجهی به بومی های منطقه ریشه کن خواهد شد و ما جشن پایان استخدام غیربومی‌ها را برگزار خواهیم کرد.

علی گلمرادی با اشاره به موضوع شهرستان شدن بندرامام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: محدوده بندرامام یکی از موضوعاتی است که امروزه دغدغه این مردم شده است، بر اساس وظیفه قانونی که دارم موضوع شهرستان شدن بندرامام را دنبال میکنم و از مردم انتظار می رود که نگران این موضوع نباشند چرا که در این ارتقا حق و حقوق همه شهرها رعایت خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید عادلانه و با نگاه عدالت محور متولی این موضوع باشیم و اجرایی شدن این موضوع از اختیارات وزارت کشور است.

گلمرادی تصریح کرد: شوراهای دو شهر بااید به توافق دست یابند و نباید آینده مردم را قربانی آینده سیاسی خود کنند.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده تنها راه نجات شهرک طالقانی را در شهر شدن آن می‌بینم چرا که با توجه به وضعیت نامطلوب و کمبود امکاناتی که دارد با ارتقاء این منطقه به شهر امتیازات ویژه و بودجه ای برای آن در نظر گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص وضعیت اشتغال در شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: بحث اشتغال و بیکاری امروزه مربوط به دوره و نماینده امروز و دیروز نیست ، آمار بیکاری در حال افزایش است ، اما حفظ وضعیت اشتغال یک کار بزرگ است و به طبع آن سعی بر ایجاد زیر ساختهای لازم جهت رفع مشکل بیکاری هستیم.

گلمرادی ادامه داد: احداث شهرک انرژی با ظرفیت ایجاد ۱۰ الی ۱۵ هزار شغل در دستور کار قرار داده شده که ۲۰صنعت پایین دستی و تکمیلی و ۱۰ صنعت بالادستی در این طرح قابل اجراست.

وی با اشاره به رفع مشکل آب آشامیدنی در شهرستان بیان کرد: با تخصیص بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی جهت تاسیسات آب جنوب شرق بر اساس فاینانس و صندوق توسعه ملی، به زودی آب شهرستان از سد کوثر و کارون ۳ تامین خواهد شد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی زیست محیطی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: در جلسه اخیر با مسئولین وزارت نفت اخطار دادم در صورتی که سهل‌انگاری و اجحافی در حق مردم بندرماهشهر صورت گیرد به نشانه اعتراض فرودگاه بندرماهشهر را به روی مسئولان صنایع پتروشیمی خواهم بست.

گلمرادی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، تقسیم ارزش افزوده براساس سرانه جمیعت و در سطح استان خواهد بود و با استناد به همین قانون؛ ارزش افزوده این منطقه به یک اندازه به بندر ماهشهر و دیگر شهرستانها اعطا خواهد شد در صورتی که مردم بندر ماهشهر در معرض آلودگی زیست محیطی بیشتری هستند و عادلانه نیست همانند سایر شهرستان‌های استان ارزش افزوده دریافت کنند.

وی ادامه داد: در بحث مشکلات زیست محیطی گرد و غبار در استان یکی از منتقدین هستم که با پیگیری های مجمع نمایندگان و برگزاری جلسات ردیف بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری تخصیص داده شد و از سوی دیگر کاشت نهال توسط وزارت جهادکشاورزی آغاز شده است‌.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی وزارت نفت در دستور کار ادارت و کمیسیون انرژی قرار گرفته است.

علی گلمرادی با اشاره به بحث امنیت در شهرستان گفت: مصوبه ای در شورای تامین در جهت رفع مشکلات امنیتی انجام شد که بخشی از آن برخورد شدید با افراد دارای سلاح غیرمجاز است.

وی در پایان گفت: برای شفافیت هزینه کرد بودجه‌ی شورای راهبردی، نامه ای به دبیرخانه این شورا ارسال شده تا نحوه و میزان توزیع بودجه شورای راهبردی طی ده سال گذشته با شفافیت گزارش شود.

 

خبرنگار و تنظیم کننده: حیات نوشادی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.