واحد الفین پتروشیمی امیرکبیر پس از بازسازی کوره‌ها در مدار تولید قرار گرفت

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیرمجتمع پتروشیمی امیر کبیر با اعلام خبر در مدار قرار گرفتن واحد الفین این مجتمع گفت: به دنبال آتش سوزی اخیر پتروشیمی امیر کبیر واحد الفین این پتروشیمی پس از بازسازی کوره‌های آن، مجدد در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیر کبیر،به دنبال آتش سوزی اخیر واحد الفین این مجتمع پس از بازسازی کوره های آن در کمتر از یک هفته مجددا در مدار تولید قرار گرفته است.
یدالله مصدقی فرد مدیر مجتمع امیرکبیر با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال آتش سوزی اخیر که در واحد الفین این مجتمع رخ داد ، در کمتر از یک هفته با تجهیز گروههای کاری و فعالیتهای شبانه روزی بخش های مختلف از جمله تعمیرات ، بهره برداری ، خدمات فنی و HSE و دیگر دست اندرکاران مجتمع ، برنامه ریزی لازم جهت رفع کلیه اشکالات و بازسازی تجهیزات حادثه دیده صورت پذیرفت و این واحد در مرحله تولید قرار گرفت.
وی افزود: واحد الفین پتروشیمی امیرکبیر از طرحهای برنامه پنجساله دوم کشور بوده که پس از راه اندازی ، خوراک واحدهای پایین دست مجتمع را تامین می نماید. این واحد همچنین خوراک واحد پلی پروپیلن شرکت نوید زرشیمی را تامین می نماید.
مصدقی فرد ادامه داد: در حال حاضر شرایط تولید این واحد به حالت عادی در جریان می باشد و جای نگرانی وجود ندارد.
حدود ساعت ۰۳:۳۳ بامداد ۱۷ خردادماه در واحد الفین پتروشیمی امیرکبیر و در کوره های ۱ و ۲۲ آتش سوزی رخ داد و پس از دقایقی با تلاش نیروهای آتش نشانی به طور کامل مهار شد.
این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و دلیل دقیق وقوع حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است و حالت عادی با خارج کردن واحد الفین از سرویس به مجتمع بازگشت.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور سرعت بخشی فعالیت های اجرائی طرح های توسعه صنایع پتروشیمی و استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی اقدام به تأسیس شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرهای در دست اجرا کرد.
در این راستا در اردیبهشت ۱۳۷۷، شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرح الفین ششم انتخاب شد.
طرح الفین ششم از طرح های مصوب برنامه پنج ساله دوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می شد.
مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در بندرامام در جنوب منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در سایت چهار شمال غربی مجتمع پتروشیمی بندرامام و در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار واقع است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.