مسابقه شطرنج همزمان (سیمولتانه) قهرمان ایران در دزفول برگزار شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری – روز دزفول مسابقه همزمان ( سیمولتانه) احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران روز پنجشنبه در دزفول برگزار شد.

سرپرست هیات شطرنج استان خوزستان در حاشیه برگزاری این مسابقه در تالار جام جم دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: این نخستین بار است که احسان قائم مقامی در استان خوزستان مسابقات سیمولتانه شطرنج برگزار می کند.
عبدالامیر خطیب زاده افزود:در این مسابقه که مورد استقبال شطرنج بازان خوزستانی و لرستانی قرار گرفته ۸۲ شطرنج باز در سنین مختلف به طور همزمان با قهرمان شطرنج ایران مسابقه می دهند.
وی افزود: برگزاری این مسابقه در استان خوزستان در ارتقای کیفی این رشته ورزشی و گسترش آن بین اقشار مختلف مردم تاثیر گذار است.
خطیب زاده گفت:مسابقه احسان قائم مقامی با ۸۲ شطرنج باز از صبح روز پنجشنبه به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.
وی اظهار کرد:در این رقابت فشرده و همزمان ۲۵ شطرنج باز خانم ، ۳۷ شطرنج باز آقا و ۲۰کودک از جمله چند روشندل به طور همزمان با قهرمان شطرنج ایران و رکوردار گینس مسابقه می دهند.
سرپرست هیات شطرنج استان خوزستان گفت:افرادی که بتوانند در رقابت با احسان قائم مقامی به تساوی برسند با هدایایی تجلیل می شوند.
احسان قائم مقامی نخستین استاد بزرگ شطرنج ایران می باشد که تاکنون همزمان با ۶۰۴ نفر مسابقه شطرنج برگزار کرده و نام وی در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است .
به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه و همایش فرهنگی ، هنری و ورزشی در دزفول ، اهواز ، مشهد ، قم و تهران آغاز شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.