۴۵مجروح حادثه تروریستی اهواز زیرپوشش بنیاد شهیدقرار می گیرند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: بر اساس بررسی های اولیه ، از مجموع ۶۹نفری که در حادثه تروریستی ۳۱شهریور اهواز مجروح و در بیمارستان ها پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفتند ۴۵نفر زیرپوشش خدمات بنیاد شهید خوزستان قرار می گیرند.

عبدالرضا فرجیان روز شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود:به دلیل اینکه بیشتر مجروحان حادثه تروریستی اهواز از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند کمیسیونی خاص در این ۲ نهاد تشکیل و وضعیت مجروحیت آنان با توجه به مدارک بالینی آنان مورد بررسی قرار گرفته و به زودی نتیجه آن به کمیسیون درصد جانبازی سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران کشور منعکس و سپس در کوتاه ترین زمان ممکن است(حداکثر ۲ماه) مجروحان معرفی شده به بنیاد شهید تعیین درصد می شوند و عملا’ زیرپوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار می گیرند.
وی با اشاره به دستور رئیس سازمان متبوع مبنی بر فوریت تعیین درصد مجروحان و تعیین تکلیف شهدای حادثه تروریستی ۳۱شهریور اهواز اظهار داشت:کارهای مقدماتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شده و مشکل و ابهام خاصی وجود ندارد.

* خانواده های شهدای حادثه تروریستی اهواز تا دهم آبان زیرپوشش بنیاد شهید قرار می گیرند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: خانواده های معظم شهدای حادثه تروریستی اهواز تا دهم آبان مصادف با چهلمین روز این حادثه زیرپوشش خدمات حمایتی بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان قرار می گیرند.
فرجیان با بیان اینکه کارهای مقدماتی برای زیرپوشش قرار دادن خانواده های شهدا در روزهای نخست پس از این حادثه صورت گرفته است افزود:خانواده های ۲۴شهید این حادثه که عموما’ ارتشی و سپاهی بوده اند از خدمات بنیاد شهید بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدای حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: خدمت به خانواده های شهدای افتخاری ماندگار برای خدمتگزاران خواهد بود.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۲ روز پس از حادثه تروریستی ۳۱شهریور اهواز با حضور در منازل تعدادی از خانواده های شهدای این حادثه ، از مجروحان بستری در بیمارستان های اهواز از آنان عیادت و در مراسم تشییع شهدای شرکت کرد.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفر بر رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان و خانواده های شهدای این حادثه تروریستی تاکید کرده بود.
به گزارش ایرنا در جریان حمله تروریستی اهواز در ۳۱شهریور ماه که به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود ۲۴نفر به شهادت رسیدند و ۶۹نفر بر اثر شلیک مستقیم تروریست ها مجروح شدند.
هر پنج عامل تروریستی این حمله وحشیانه و غیرانسانی با رگبار متقابل نیروهای امنیتی و انتظامی به هلاکت رسیدند.
گروهک تروریستی و تجزیه طلب’الاحواز’ که تحت حمایت مالی، رسانه ای و تسلیحاتی برخی کشورهای مرتجع منطقه از جمله عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و سرویس های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی است ، وقیحانه مسئولیت این حمله وحشیانه را برعهده گرفت.
عوامل فریب خورده و بزدل این گروهک تروریستی در سلسله انفجارهای تروریستی در سال ۱۳۸۴ در اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی دیگری از شهروندان اهوازی شده بود دخالت مستقیم داشت.
مردم مومن و شهیدپرور اهواز با شرکت بی نظیر و باشکوه در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی ۳۱شهریور ۱۳۹۷ ، که در آن جمعی از مقامات کشوری ، لشکری و وزیران اطلاعات ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دادگستری و رئیس سازمان بنیاد شهید ، نمایندگان مقام معظم رهبری ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند با سردادن شعارهای حماسی و شهادت طلبانه ، از اقدام های کور و ضدانسانی این گروهک تروریستی ابراز تنفر و انزجار کرده و خواستار برخورد قاطع با مزدوران و عوامل پشت صحنه تروریست ها شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.