«ردیف اشک» به یاد شهدای حمله تروریستی اهواز

 عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: همزمان با فرارسیدن ایام محرم و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی اهواز مراسم شب شعر عاشورایی “ردیف اشک” در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 
 
به گزارش عصذجنوب به نقل از ایسنا ، در این نشست شاعران خوزستان با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای حمله تروریستی اهواز، ضمن شعرخوانی، سروده‌هایشان را به سربازان شهید سرافراز و شهروندان حادثه دیده در این فاجعه تقدیم کردند. 
 
در ادامه حاضران در جلسه، ضمن محکوم کردن این حمله ددمنشانه که منجر به خاک و خون کشیده شدن سربازان دلیر و شهروندان خوزستانی شد، بیانیه‌ای را در این خصوص صادر و به امضای بیش از یکصد شاعرخوزستانی رساند. 
 
متن بیانیه بدین شرح است: 
 
«آن چه در سالگرد یورش ناجوانمردانه صدام لعین در سی و یکم شهریور ماه نود و هفت در اهواز روی داد و موجب به شهادت رسیدن تعدادی از بهترین فرزندان عزیزمان شد، قلب ما را به درد آورد، روحمان را آزرد و دلمان را داغدار کرد. 
 
شاعران استان خوزستان خود را شریک غم بازماندگان و خانواده معزز شهدای گرانقدر این حادثه می‌دانند. 
 
این شهیدان بزرگوار به ویژه محمدطاهای کودک چهار ساله سند مظلومیت مردم و میهن هستند. 
 
بی‌شک ملت ما از این دست ناملایمات بسیار دیده و هرگز ازاهداف و آرمان‌های متعالی خویش ذره‌ایی دست نخواهد کشید. 
 
نام و یادشان تا همیشه جاودانه باد.» 
 
در پایان مقرر شد آثار شاعران خوزستانی در تمامی سبک‌های ادبی، درباره حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز جمع‌آوری و در کتابی که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منتشر شود. 
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.