راه‌اندازی پایگاه حفاظتی هورالعظیم برای مبارزه با صید غیرمجاز پرندگان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه بخش عظیمی از پرندگان مهاجر و وحشی که در بازارهای استان خوزستان به فروش می‌رسند از هورالعظیم صید می‌شوند، گفت: به منظور مبارزه با صید غیرمجاز پرندگان در هورالعظیم، یک پایگاه حفاظتی به زودی راه‌اندازی می‌شود. 

حسن آقاشیرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه شمار زیادی از پرندگان وحشی و مهاجر یا سایر پرندگانی که به صورت غیرمجاز در بازار “کیان” اهواز و یا سایر بازارها به فروش می‌رسند، از تالاب هورالعظیم صید می‌شوند.

وی ادامه داد: انواع گونه‌های پرندگان در این بازار اعم از گونه‌های حمایت‌شده یا تحت حفاظت محیط زیست، در این بازار دیده می‌شود. با توجه به محدودیت‌ها و مسائلی که برای برخورد با فروشندگان در بازار کیان اهواز وجود دارد، محیط زیست تصمیم گرفته که مبارزه با صید پرندگان غیرمجاز را بر مبدا صید متمرکز کند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به کمبود امکانات محیط زیست برای برخورد و مبارزه با متخلفان صیادان غیرمجاز عنوان کرد: روز گذشته موفق شدیم محلی را در هورالعظیم برای راه‌اندازی یک پایگاه حفاظتی بگیریم و امکانات و تجهیزات ناچیز نیز در این پایگاه مستقر خواهیم کرد که این پایگاه تا روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

آقاشیرمحمدی ادامه داد: در این پایگاه شش نیرو به صورت ثابت و ۱۲ نیرو به صورت شیفتی مستقر خواهیم کرد و با تخریب صیدگاه‌ها و کوخه‌های ساخته شده در هورالعظیم، پرندگان را از این محل‌ها به بخش‌های ایمن هورالعظیم هدایت می‌کنیم.

وی افزود: برنامه آن است که تا پایان سال تمام کوخه‌ها و صیدگاه‌های ساخته شده در این تالاب را تخریب کنیم و مبارزه بی‌امانی را با متخلفان صید غیرمجاز داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.