تعیین استان‌ها و شهرداری‌های معین برای برگزاری مراسم اربعین

عصرجنوب-asrejonoob.ir:معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به تردد زائران اربعین از مرزهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه گفت: برای برگزاری مراسم اربعین امسال استان ها و شهرداری های معین انتخاب می شود.

هوشنگ خندان دل پنجشنبه در حاشیه نشست زیرساخت اربعین اظهار کرد: گستردگی کار در ایام اربعین بسیار زیاد است و انجام همه امور و پذیرایی از زائران اربعین از عهده اهالی استان های مسیر تردد این زائران برنمی آید به همین دلیل امسال نیز همانند پارسال استان ها و شهرداری هایی به عنوان معین انتخاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه استان های مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه مسیر تردد زائران اربعین هستند افزود: برای هر کدام از استان ها چهار تا پنج استان معین معرفی می شود همچنین به شهرداری های مسیر نیز کمک هایی خواهد شد.

خندان دل درباره اختصاص اعتبار به برنامه اربعین گفت: مراسم اربعین یک حرکت مردمی است و برای زیرساخت ها نیز قرار است دستگاه های اجرایی و شهرداری ها از اعتبارات و امکانات خود هزینه کنند اما از آغاز این حرکت در سال ۹۲ تا کنون در برنامه ریزی ها به این موضوع توجه شده و وزارت کشور کمک های خود را به شهرداری هایی که در مسیر تردد زائران قرار دارند بیشتر کرده است.

وی درباره مشکلات دفع پسماند در شهرهایی که پذیرای زائران هستند نیز اظهار کرد: تلاش می شود علاوه بر اقدامات مقطعی همچون رفت و روب، راهکارهای مناسب و پایدار در این زمینه ارائه شود.

*آمادگی کمتر در چذابه

معاون وزیر کشور همچنین در جلسه زیرساخت اربعین در سالن جلسات استانداری خوزستان با اشاره به بازدید هیات اعزامی از مرزهای شلمچه و چذابه در استان، بر شناسایی و رفع کاستی ها در مسیر عبور زائران اربعین تاکید کرد.

وی افزود: با اقداماتی که در مرز شلمچه انجام شده نگرانی کمتری وجود دارد اما در مرز چذابه هنوز نیاز به فعالیت بیشتری است؛ اگر چه عملیات گسترده ای در این مرزها در حال انجام است.

خندان دل همچنین بر توسعه پارکینگ ها، اتمام طرح آبرسانی به چذابه، تامین آب و برق مورد نیاز موکب های مسیر، فراهم ساختن زمینه استقرار نیروی انتظامی، ساخت سرویس های بهداشتی و ایجاد محل کافی برای استقرار زائران تاکید کرد.

 
مرجع / ایرنا

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.