نخستین کشتی صادرات گندم از خوزستان به عمان بارگیری شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir:رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نخستین کشتی حامل محموله گندم استان خوزستان برای صادرات به کشور عمان بارگیری شد.

به گزارش ایرنا کیخسرو چنگلوایی یکشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در تالار شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد:۲۴ هزار تن گندم در این کشتی بارگیری شده و به زودی به کشور عمان ارسال خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن برداشت گندم در استان ۱۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز به خارج از کشور صادر شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درادامه افزود: پارسال ۲۸ درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان مربوط به سازمان جهاد کشاورزی بود که بیشتر توسط بخش خصوصی انجام در حال انجام است.
وی گفت: اجرای بسیاری از پروژه ها منوط به همکاری دستگاه های اداری دیگر است که در صورت همکاری کردن این پروژه ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
در ادامه نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با گله مندی از سازمان آب و برق استان به دلیل ارائه ندادن گزارش عملکرد خود در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد:سازمان آب و برق استان در پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد خود در بحث اقتصاد مقاومتی سنگین رفتار می کند و همکاری ندارد.
امید حاجتی افزود: دو سال است که دولت مکلف به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی شده است اما برخی دستگاه ها از جمله سازمان آب و برق استان به این مهم اهمیتی نمی دهند.
وی در ادامه افزود: دانشگاه شهید چمران هم تا کنون گزارش از پروژه های اقتصاد مقاومتی خود در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی ارائه نداده است که لازم مسئولان این دانشگاه پاسخی در این زمینه ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: دستگاه های که در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی گزارشی ارائه نمی دهند تخصیص اعتبار به آن ها متوقف می شود.
در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه امسال طرح جدید رونق تولید اعلام می شود گفت: در سال گذشته ۶۵۶ درخواست ایجاد تولید در استان داده شد که از این تعداد ۵۰۷ مورد تایید قرار گرفت.
نورالله حسن زاده درادامه بیان کرد: از ۵۰۷ مصوبه در بحث تولید در سال گذشته در استان ۱۹۸ مورد توسط بانک ها تایید نشد و ۱۵۷ مورد توسط بانک ها در دست بررسی است که در مجموع ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال توسط بانک ها در استان تسهیلات پرداخت شد که بیشترین پرداختی را بانک ملت داشته است.
وی همچنین افزود: طبق اعلام بانک مرکزی بانک های استان سال ۱۳۹۵ در بخش صنایع ۸۰۰ میلیارد ریال پرداختی داشتند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.