اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروز در خوزستان

 عصر جنوب – asrejonoob.ir:رییس پلیس راه خوزستان با تشریح طرح نوروزی پلیس راه از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در خصوص طرح نوروزی پلیس راه و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ایام نوروز در خوزستان اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه از ساعت ۸ صبح ۲۵ اسفند با برگزاری مانور ایمنی راه‌ها و سفرهای نوروزی، آغاز و تا پایان ۱۴ فروردین ۹۶ ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تقویت تیم‌های گشتی در طرح نوروزی پلیس راه تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ تیم محسوس، نامحسوس و پیاده در ایام نوروز با همکاری نیروهای کمکی و با اعزام از مرکز خوزستان، سازماندهی شده‌اند تا در ایام نوروز در محورها و جاده‌های استان به ویژه در محورهای حادثه‌خیز مستقر شوند.

رییس پلیس راه خوزستان افزود: از ظرفیت خودروهای سازمان‌های دولتی نیز کمک گرفته‌ایم تا در گشت‌های نامحسوس پلیس راه در طرح نوروزی در اختیار این ۲۰۰ تیم قرار بگیرند. تیم‌های پیاده نیز در نقاط حادثه‌خیز و دیگر نقاطی که از ایمنی کامل برخوردار نیستند، مستقر خواهند شد.

دولتشاهی با اشاره به وجود حدود ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان خوزستان عنوان کرد: قبل از آغاز اجرای طرح نوروزی سعی شد نقاط حادثه‌خیز شناسایی و به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شود. اداره‌کل راهداری نیز با توجه به محدودیت اعتباری تا حدی که توانسته این نقاط را آشکارسازی کرده است که البته آشکارسازی با رفع سانحه‌خیزی تفاوت دارد. اکنون نقاط حادثه‌خیز از طریق نصب علائم، چراغ‌های هشدار و تامین روشنایی توسط راهداری آشکارسازی شده‌اند.

وی بیان کرد: به منظور استقرار بهتر گشت‌های پلیس راه در محورها و جاده‌های ارتباطی و تسریع در زمان رسیدن نیروهای پلیس راه به محل حادثه، ۱۰ ایستگاه ثابت در قالب طرح نوروزی پلیس راه تقویت و تجهیز و ۵ ایستگاه سیار نیز راه‌اندازی می‌شوند. سعی شده است این ایستگاه‌ها بیشتر در نقاط حادثه‌خیز مانند محورهای ایذه ـ دهدز، امیدیه ـ دیلم، هندیجان ـ دیلم و هندیجان ـ ماهشهر استقرار یابند.

رییس پلیس راه خوزستان افزود: بر اساس وضعیت ترافیکی محورهای ارتباطی استان در ایام نوروز، ایستگاه‌های سیار در نقاط مختلف مستقر خواهند شد تا محورهای اطراف را نیز تحت کنترل داشته باشند.

دولتشاهی تصریح کرد: در قالب طرح نوروزی پلیس راه، نیروها و پرسنل پلیس راه در اتوبوس‌های سفرهای برون‌استانی از مبداء خوزستان حضور خواهند داشت تا به صورت نامحسوس وضعیت رانندگی راننده، رفتار راننده با مسافران و دیگر موارد را در طول مسیر کنترل کنند و در صورت بروز تخلف، هنگام رسیدن به مقصد با راننده برخورد شود.

وی در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ایام نوروز در محورهای استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز و افزایش ظرفیت تردد محورهای مواصلاتی، به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روان بودن ترافیک، از ساعت ۸ صبح ۲۵ اسفند تا ساعت ۲۴ روز ۱۴ فروردین ۹۶ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در برخی محورها اعمال خواهد شد.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای ۲۸ تا ۳۰ اسفندماه و روز ۱۲ فروردین ۹۶ در محور گچساران ـ بهبهان ـ رامهرمز ممنوع خواهد بود. همچنین در محور ایذه ـ شهرکرد از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ روز ۲۸ تا ۳۰ اسفندماه و همچنین روزهای ۱۲ و ۱۴ اسفندماه برای تردد انواع تریلر و کامیون ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

دولتشاهی گفت: تردد کلیه اتوبوس‌های کاروان‌های راهیان نور از ۲۸ اسفند تا پایان ۱۴ فروردین در محور ایذه ـ شهرکرد ممنوع خواهد بود و در این مدت باید مسیر اهواز ـ اندیمشک ـ خرم آباد ـ الیگودرز ـ اصفهان ـ شهرکرد به عنوان مسیر جایگزین مورد استفاده قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز ۲۷ اسفند و از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ روز ۳۰ اسفند و روزهای ۴ و ۵ و ۱۲ و ۱۴ فروردین در محورهای اصفهان ـ بروجن ـ لردگان ـ ایذه ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: حمل و نقل محموله‌های ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده‌اند، در تمامی راه‌ها اصلی برون شهری از ساعت ۱۴ روز ۲۵ اسفند تا ۷ صبح روز ۶ فروردین و همچنین از ساعت ۷ صبح روز ۱۰ فروردین تا ۶ صبح ۱۵ فروردین ممنوع خواهد بود. البته برای روزهای ۶ تا ۹ فروردین صرفا برای محموله‌های ترافیکی اضطراری دارای ضرورت ملی بر اساس تشخیص مراجع صادرکننده، مجوز عبور محموله صادر می‌شود.

دولتشاهی بیان کرد: ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی در داخل کشور از ساعت ۷ صبح روز ۲۶ اسفند تا ۷ صبح روز ۶ فروردین و همچنین از ساعت ۷ صبح روز ۱۱ فروردین تا ساعت ۲۴ روز ۱۴ فروردین ممنوع است. این‌گونه خودروها در سایر ایام نوروز ۹۶ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد هستند و در ساعت شب ملزم بر توقف در محل‌های ایمن بین‌راهی خواهند بود.

وی گفت: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمام آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب می‌کند، ممنوع خواهد بود. همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در روز ۱۳ فروردین در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.