استاندار خوزستان: برای همه سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: دکتر غلامرضا شریعتی امروز، جمعه ۱۳ اسفندماه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه شهر مبل اهواز که در انتهای بلوار پاسداران اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: از اهتمام همه مسئولان نسبت به اجرای این پروژه سپاسگزاری می‌کنم و خدا را شاکرم که توفیق پیدا کردیم این پروژه عظیم را آغاز کنیم.
وی افزود: البته تا حدودی این مسأله مایه تعجب است که وقتی فرد یا گروهی می‌خواهد یک کار اقتصادی یا سرمایه‌گذاری در استان انجام دهد که زمینه اشتغال بسیاری را فراهم می‌کند، با آنکه همه مراحل کار را با روال قانونی آن طی می‌کنند و هزینه‌های آن را می‌پردازند، باز هم از مسئولان تشکر می‌کنند.
استاندار خوزستان گفت: در واقع با آنکه این سرمایه‌گذاران همه وظایف قانونی خود را انجام می‌دهند، ولی آن چنان در استان موانع و مشکلات برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که حتی وقتی از طریق قانونی تمام حقوق دولت را از آن‌ها استیفاء می‌کنیم باز هم از اینکه به آن‌ها اجازه انجام کار داده شده است، تشکر و قدردانی می‌کنند. حال آنکه ما کار خاصی برای آن‌ها انجام نداده‌ایم و تنها موانعی را که شاید بسیاری از آن‌ها به غلط پیش رویشان بوده، سعی کردیم رفع کنیم.
شریعتی با بیان اینکه با دیده باز و روی گشاده از آمادگی همه سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی، نفت، خدمات و … استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر چنین سرمایه‌گذاری‌هایی انجام نشود، شغل و اشتغال نیز ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین باید بستر مناسب و شرایط لازم را فراهم کنیم. زیرا سرمایه‌گذاری بیشتر تبدیل به اشتغال بیشتر و فراگیرتر می‌شود.
وی با بیان اینکه باتوجه به موقعیت منطقه افق خوبی فراروی آن وجود دارد، گفت: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که به دستور رییس‌جمهور آغاز شده، حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان باوی زیر کشت می‌رود. همچنین پروژه بزرگی مانند بازار مبل و پروژه میدان میوه و تره‌بار که اخیراً با آن موافقت شد و با ناملایمات بسیاری مواجه بود و در کنار آن سردخانه‌های عظیم احداث می‌شود، حجم سرمایه‌گذاری بسیار زیاد و اشتغال بسیار خوبی در منطقه ایجاد می‌کند.
استاندار خوزستان با ابراز امیدواری از اینکه با انجام چنین پروژه‌هایی زمینه تولید و به تبع آن اشتغال، خلق ثروت و درآمد بیشتر برای مردم استان فراهم شود، گفت: تلاش می‌کنیم بخش اول پروژه جاده ساحلی اهواز را طی چند روز آینده آغاز کنیم که این مرحله تا ملاثانی پیش برود و تمام این بخش‌ها را در بر بگیرد که هم به رونق بیشتر اهواز و شهرستان‌های مختلف مانند باوی و هم ایجاد اشتغال و رونق گردشگری کمک می‌کند.
شریعتی اذعان داشت: درصدد هستیم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با اهتمام عملی نسبت به آن، زمینه اشتغال مولد را در استان و شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون هرچه بیشتر فراهم کنیم. بنابراین از اهتمام همه مسئولان و پیگیری ویژه سرمایه‌گذاران صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.همچنین از همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که همواره حامی مسئولان اجرایی هستند و شرایط لازم را برای فعالیت‌ها فراهم می‌کنند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
وی وحدت، همراهی و همدلی میان مسئولان اجرایی و نمایندگان استان را در بردارنده برکات بسیار خوب برای استان دانست و گفت: اکنون بارقه‌های این وحدت و همراهی آغاز شده است و این همراهی، همگامی و همدلی به تفصیل در رشد وضعیت بودجه‌ای و توجه بیشتر دولت به استان مشهود خواهد بود.
شریعتی ابراز امیدواری کرد که دیگر سرمایه‌گذاران نیز به سمت خوزستان بیایند و گفت: برای همه سرمایه‌گذاران در هر رشته و صنف که اشتغال بیشتری برای استان ایجاد کنند، فرش قرمز پهن می‌کنیم و به استقبال‌شان می‌رویم و در حد توان سعی می‌کنیم که تمام مشکلات و ناملایمات را حل کنیم تا بتوانند با سرمایه‌گذاری بیشتر زمینه خلق ثروت را هم برای خود و استان و هم زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.