مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان: ۱۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح آب‌رسانی خوزستان نیاز است

عصر جنوب – asrejonoob.ir:  مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: اعتبار ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی خوزستان هزینه شده و حدود ۱۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز داریم.

محمدرضا شمسایی امروز در گزارشی در حین بازدید رئیس جمهور از تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز اظهار داشت: بخشی از طرح‌های آب‌رسانی خوزستان در حال انجام است و بخش دیگر قرار است انجام شود.

 وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای مشکلات آب و فاضلاب خوزستان برنامه دارد، افزود: سازمان آب و برق ۳ طرح عمده  برای خوزستان در نظر دارد از جمله “طرح غدیر” که در این طرح آب از شمال خوزستان به مناطق مرکزی، غرب و جنوب استان را در برمی‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در طرح دوم آب از سد کارون ۳ شهرهای شمال شرق استان را آب‌رسانی می‌کند، گفت: طرح سوم سازمان آب و برق مربوط به جنوب شرق خوزستان است که در این طرح  از آب سد کوثر برای آب‌رسانی شهرهای جنوب شرق استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان آب‌رسانی ۸ میلیون نفر را انجام می‌دهد، عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد شهرهای خوزستان در ۳ طرح  آب‌رسانی خوزستان قرار می‌گیرند اما برخی شهرهای خوزستان به صورت مستقل آب‌رسانی می‌شوند.

شمسایی بیان کرد: دبی طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان ۴۰ میلیون و نیم متر مکعب در ثانیه و منبع تامین آب این طرح‌ها سد دز، سد کارون۳، سد گتوند، سدهای مسجدسلیمان و دیگر سدها است.

وی خاطرنشان کرد: علت تامین آب از مخازن سدها این است که آب رودخانه‌ها در سالیان گذشته به دلیل اینکه درصد زه‌آب‌ها و بخشی از پساب‌ها وارد آن می‌شود و همچنین تصفیه‌خانه‌ها در شهرها احداث شده دیگر امکان استفاده از این آب‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: مجموع آب شرب و صنعتی که دیده شده ۷۸۵ میلیون متر مکعب در سال است و همچنین طول خطوط هزار و ۸۰۰ کیلومتر و قطر این خطوط بین ۲ هزار و ۲۴۰۰ میلیمتر است.

وی با بیان اینکه طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان  جز پروژه‌های معدود در دنیا به حساب می‌آیند، تاکید کرد: تصفیه‌ای که روزانه صورت می‌گیرد ۳ میلیون و ۳۰۶ هزار متر مکعب است.

شمسایی تصریح کرد: اعتبار ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی خوزستان هزینه شده و حدود ۱۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان دیگر باقی‌مانده است که تقاضای ما این است که از طریق صندوق توسعه ملی یا فاینانس این طرح‌ها را به نتیجه رساند.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.