وضعیت نامعلوم چهار نماینده خوزستان در آغاز فصل هجدهم لیگ برتر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بیست روز از آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال می‌گذرد اما چهار نماینده خوزستان هنوز سرمربیان خود را نشناخته‌اند و نتوانسته‌اند در بازار نقل و انتقالات فعالیت داشته باشند.

تیم‌های فولاد، استقلال خوزستان، نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان، نمایندگان خوزستان در فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور هستند و در حالی که فصل نقل و انتقالات از ۲۴ خردادماه آغاز شده است، هیچ کدام از تیم‌های خوزستانی در ۲۰ روز سپری شده، خریدی نداشته‌اند.

فولاد که فصل گذشته با کسب عنوان هفتمی و مدیریت اژدری‌زاده به کار خود پایان داد، امسال با هیات مدیره جدید کار خود را در لیگ آغاز خواهد کرد؛ علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل پیشین این باشگاه که هواداران او را در هر زمینه‌ای مقصر اصلی عملکرد فولاد می‌دانستند، به یک‌باره از این باشگاه جدا شد تا محمدرضا شریف به عنوان سرپرست معرفی شود، ضمن این‌که در اعضای هیات‌مدیره  این باشگاه نیز تغییراتی ایجاد شد.

نکته قابل تامل نیز این است، در حالی که پورموسوی قرارداد دو ساله با این باشگاه دارد ولی گویا فولادی‌ها در حال مذاکره با گزینه‌ای چون حسین فرکی  هستند تا شاید در کادرفنی این تیم نیز همچون هیات‌مدیره سونامی رخ دهد.

باتوجه به این‌که هنوز به طور حتمی تکلیف سرمربی فولاد مشخص نشده، این تیم تاکنون نه تنها خریدی نداشته است، بلکه حامد لک نیز از این تیم جدا شد و به تراکتورسازی پیوست.

نفت آبادان هم که صراحتا اعلام کرده است برای فصل هجدهم دیگر قصد ادامه همکاری با فراز کمالوند را ندارد، شرایطی همچون فولاد دارد و نه تنها بازیکنی به این تیم اضافه نشده است، بلکه مسعود ابراهیم‌زداه چند روز پیش از مردم آبادان خداحافظی کرد.

البته این باشگاه پیش از برگزاری آخرین دیدار خود در لیگ برتر با چهار بازیکن خارجی خود برای فصل آینده به توافق رسید و باید دید که آیا این چهار بازیکن به تعهد خود پایبند خواهند بود یا با مواجه شدن با قراردادهای دیگر، آبادان را ترک خواهند کرد.

استقلال خوزستان هم باوجود این‌که پس از پایان لیگ برتر سریعا با سپردن هدایت تیم به صمد مرفاوی، قطع همکاری خود با ویسی را اعلام کرد، باتوجه به تغییری که قرار است در مالکیت گروه ملی و باشگاه رخ دهد، هنوز نمی‌تواند به صورت قطعی مرفاوی را سرمربی خود بداند و حضور او نیز روی نیمکت استقلال در هاله‌ای از ابهام است.

این تیم تلاش داشت با آغاز تست‌گیری از بازیکنان مستعد نشان دهد که می‌خواهد خیلی زود کار خود را برای حضور در لیگ هجدهم آغاز کند ولی تست‌گیری این تیم تنها یک هفته انجام شد و بعد هم به دلایلی دیگر برگزار نشد تا نشان‌دهنده این باشد که استقلال خوزستان همچنان سردرگم و بلاتکلیف است.

وحید شیخ‌ویسی، گلر موفق این تیم نیز که نقش بسیاری در ماندن آبی‌پوشان در لیگ برتر داشت، همان‌طور که اعلام کرده بود برای فصل آینده دیگر در استقللا خوزستان نمی‌ماند به پیکان پیوست. یونس دلفی هم که مورد توجه یک تیم خارجی است و شاید فصل آینده دیگر در ایران و استقلال توپ نزد. به جز این دو بازیکن نیز چند مهره باتجربه استقلال خورستان قصد جدایی از این تیم را دارند.

نفت‌مسجدسلیمان هم که نماینده جدید خوزستان در لیگ برتر کشور است، شرایطی همچون سه نماینده دیگر استان دارد؛ این تیم که با صعود به لیگ برتر دیگر از حمایت شرکت مناطق نفت خیز جنوب برخوردار نیست، از نظر مالی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و تاکنون اسپانسر این تیم مشخص نشده است تا نفتی‌ها هم بلاتکلیف باشند.

چند روز پیش نیز مدیرعامل این باشگاه معرفی شد و چند روزی است که فوتبال‌دوستان خوزستانی منتظر اعلام اعضای هیات‌‌مدیره باشگاه هستند تا ساختار مدیریتی نفت‌مسجدسلیماند شکل بگیرد.

فکری هم که دو فصل پیش تیم را از سقوط نجات داد و فصل گذشته تیم را به لیگ برتر رساند، حضورش روی نیمکت طلایی پوشان در هاله‌ای از ابهام است؛ مدیران باشگاه از چند مربی دیگر از جمله مرزبان و صالح نیز برنامه خواسته‌اند تا در صورت عدم توافق با فکری، زمان را برای انتخاب سرمربی از دست ندهند.

نفتی‌ها هم باتوجه به مشخص نبودن تکلیف سرمربی خود همچون تیم‌های فولاد، استقلال و نفت‌آبادان فعالیتی در بازار نقل و انتقالات نداشته است.

در حالی‌که انتظار می‌رفت خوزستان با داشتن چهار سهمیه از لیگ برتر، امسال جدی‌تر وارد بازار نقل و انتقالات شود و با خریدهای موفق، روزهای خوبی در لیگ هجدهم داشته باشد ولی تاکنون این مهم محقق نشده است و آینده چهار تیم خوزستانی نامشخص و مبهم است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.