ترسیم آینده‌ای روشن برای شهرستان کارون

عصر جنوب: فرماندار کارون با اشاره به اقدامات عمرانی و رفاهی در این شهرستان، آینده‌ و افقی روشن را برای کارون ترسیم کرد.

 

غلام علیدادی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از مستقل شدن شهرستان کارون از کلانشهر اهواز و با مصوبه دولت و نظام، این فرصت پیش آمد تا چنین جلساتی برگزار شود.

وی افزود: این شهرستان با تقدیم ۴۵۲ شهید و تعدادی جانباز و آزاده سهم بسزایی در دفاع از کشور داشته و مردم این منطقه با حضور در تمام مراسم‌های ملی و مذهبی ارادت خود را به نظام و اسلام نشان دادند.

فرماندار کارون با تاکید بر اینکه شهرستان کارون دارای توانمندی‌های زیادی است تصریح کرد: هرگاه پای مردم در جایی کشیده شده نتیجه امر عاقبت به خیری است.

علیدادی در ادامه عنوان کرد: با شهرستان شدن کارون، حضور بانوان در عرصه فرهنگی و ورزشی بیشتر شده و کمیسیون بانوان برای نخستین‌بار در آن آغاز به کار کرده و کارهای قابل تقدیری تحت نظر این کمیسیون صورت گرفته است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان کارون اضافه کرد: با توجه به انجام نیمی از امور دولت توسط بانوان، اهمیت وجود آنها در دستگاه‌ها و عرصه‌های متفاوت روشن است و در این شهرستان نیز با تشکیل تعاونی روستایی بانوان، جمعی از خواهران مشغول به کار شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: با تشکیل تعاونی‌های روستایی بانوان، تولید البسه دانش‌آموزان توسط خود بانوان تعاونی در سال جاری تامین شده و همچنین در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های متفاوتی صورت گرفته است.

*تشکیل خانه شعر در شهرستان کارون

فرماندار کارون تاکید کرد: با توجه به وجود شعرای برجسته و صاحب دیوان و کتاب در این شهرستان قرار است با کمک اداره فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی، خانه شعر در منطقه احداث و راه‌اندازی شود.

علیدادی عنوان کرد: ۲۲۰ تیم ورزشی فوتبال در کوت عبدالله و وجود ۷ هزار مخاطب ورزشی نیز نشان‌دهنده مستعد بودن این شهرستان در زمینه‌های قهرمانی است.

وی گفت: ۳۰ سال محرومیت و دور بودن از توجه و انزوای این منطقه موجب منع پیشرفت آن در زمینه‌های گوناگون بوده است که با تلاش یکایک مسئولان در حال رفع این موانع و مشکلات هستیم.

*وجود اراضی کشاورزی مستعد/ دعوت به سرمایه گذاری

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان کارون افزود: وجود ۱۲۰ هزار هکتار اراضی مستعد برای کشاورزی که می‌تواند در اقتصاد کشاورزی نقش حیاتی داشته باشد نیز از دیگر استعدادهای شهرستان کارون است.

فرماندار کارون بیان کرد: که در این میان ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در قالب شیلات و طرح نیشکر و ۵۰ هزار هکتار دیگر نیازمند توجه و توسعه است که باید سازمان جهاد کشاورزی به آن توجه ویژه‌ای کند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات در شهرستان کارون خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: بهترین خرمای خوزستان در این نقطه تولید می‌شود که علاوه بر خرما و محصولات جانبی و مشتقات آن در زمینه‌های بسته‌بندی و توزیع نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

علیدادی تصریح کرد: از تمام افراد مستعد در زمینه فرآوری محصولات خرما و کشاورزی دعوت به مشارکت می‌شود.

وی اظهار کرد: این شهرستان از قابلیت‌های فراوانی چون مراکز نفتی و کارخانه‌جات آجرسازی با مدیریت بومی برخوردار است که در صورت توجه بیشتر می‌تواند به بخش عمرانی کمک شایانی کند.

*ایجاد امنیت پایدار در شهرستان کارون

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان کارون با اشاره به سابقه ناامنی سنوات گذشته در این منطقه خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما برقراری امنیت است و تا حدودی به این امر رسیده‌ایم.

وی گفت: با کمک گروه‌های امنیتی حاضر در کوت عبدالله یکی از مهمترین مطالبات مردم را جامه عمل پوشانده و در این بین به امر توسعه عمران شهری و روستایی توجه بسیاری کرده‌ایم چرا که رفاه سبب‌ساز امنیت نیز خواهد بود.

علیدادی اضافه کرد: تضمین می‌کنیم ظرف دو سال آینده با ادامه عمران روستایی، روستاهای بیشتری با توجه به فاکتورهای شهری تبدیل به شهر شوند.

فرماندار کارون عنوان کرد: البته این امر مستلزم افتتاح پروژه‌های شهری چون گاز، لوله‌کشی آب و ساماندهی جداول و کفپوش گذاری از محل اعتبارات ارزش افزوده بوده که مراحل و مقدمات آن نیز در حال تحقق است.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.