کارخانه تولید تراکتور با سرمایه گذاری یک شرکت آلمانی در شوش احداث می شود

عصر جنوب: سرمایه گذار ایرانی مقیم آلمان برای احداث کارخانه تولید تراکتور و ماشین آلات کشاورزی در شوش اعلام آمادگی کرد.

فرماندار شهرستان شوش گفت:این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون یورو ، معادل دو هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی شوش واقع درشهرک صنعتی این شهر احداث می شود.

ˈرضا نجاتی ˈزمینه اشتغالزایی احداث این کارخانه را بیش از ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: منطقه شمال استان خوزستان با برخورداری از ظرفیت بالا در بخش کشاورزی ، دارای پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در این بخش می باشد.

نجاتی ابراز امیدواری کرد با آغاز عملیات احداث این کارخانه از شهریورماه امسال شاهد تحول بزرگ اقتصادی در استان خوزستان و نیز شهرستان شوش باشیم.

وی دسترسی به بازار کشور عراق را از دیگر ظرفیت های این منطقه برشمرد و از احداث کارخانه روغن کشی در این شهرستان توسط این سرمایه گذار خبر داد و گفت:با توجه به کشت دانه های روغنی در این منطقه ، این سرمایه گذار ایرانی آلمانی برای احداث کارخانه روغن کشی نیز اظهار آمادگی کرده است.

ˈ مهدی فیروزی ˈ سرمایه گذار ایرانی مقیم آلمان نیز گفت:با توجه به پتانسیل خوب استان خوزستان به ویژه شهرستان شوش در بخش کشاورزی پیش بینی می شود کارخانه تولید تراکتور و ماشین آلات کشاورزی نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: با راه اندازی این کارخانه تحت لیسانس کشور آلمان سالانه ۱۰ هزار دستگاه تراکتور و ماشین آلات کشاورزی تولید می شود.

ˈ سید راضی نوری ˈ نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه عقد قرار داد با این سرمایه گذار گفت:با توجه به اجرای بخشی از طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در شهرستان شوش و نیز ظرفیت این شهرستان در زمینه کشت و تولیدات کشاورزی ، لذا احداث کارخانه تولید ماشین آلات کشاورزی در راستای مکانیزاسیون این بخش ضروری است.

ˈمحمد قاسمی نژاد ˈ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز ، توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان خوزستان به عنوان قطب تولید کشاورزی کشور را ضروری دانست و گفت:سالانه یکهزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور در استان خوزستان نیاز است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تراکتورهای موجود در استان خوزستان فرسوده می باشد افزود: ۲۰ هزار دستگاه تراکتور در استان خوزستان وجود دارد که جوابگوی بخش کشاورزی این استان نیست.

ˈاخلاق محمدیان ˈ مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان نیز گفت:احداث کارخانه تراکتور سازی در استان خوزستان تحول عظیمی در بخش کشاورزی و اقتصاد این منطقه ایجاد می کند.

وی ضمن دعوت از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در استان خوزستان در بخش های مختلف افزود: آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران هستیم.

ˈامیرحسین نظریˈ رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان نیز ضمن حمایت از سرمایه گذاران گفت:این سازمان در هر زمینه آماده همکاری با سرمایه گذاران می باشد.

سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در منطقه شمال استان خوزستان کشت و تولید می شود.

شهرستان شوش در تولید گندم و ذرت دانه ای رتبه نخست را در کشور دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.