حوزه علمیه رامهرمز نیازمند توجه مسئولان است

عصر جنوب: امام جمعه رامهرمز گفت: حوزه علمیه این شهرستان نیازمند توجه مسئولان است.

حجت‌السلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، ابتدا پیرامون سیره امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: سه طایفه هستند که کامیاب نمی‌شوند و عبارتند از آنانی که کم همت بوده، اهل تدبیر نیستند و ثبات قدم ندارند.

وی افزود: این سه دسته به هیچ جایی نمی‌رسند و در دنیا و آخرت هر دو خسران خواهند دید.

امام جمعه رامهرمز ادامه داد: امام صادق(ع) رهبری سیاسی، آموزش دینی و تهذیب روح و نفس را با توجه به شرایط آن روزگار درهم آمیخته و متبلور کردند.

موسوی با توجه به میلاد حضرت معصومه فاطمه(س) و روز دختر تصریح کرد: دختران فرزندان خوبی هستند زیرا که آنان منشا عطوفت و مهربانی هستند و باید بین دختر و پسر به عدالت رفتار کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه خطبه‌ها ضمن توصیه به بهداشت فردی و اجتماعی از مسئولان شهرستان خواست تا نسبت به وضعیت بهداشت سطح شهر توجه بیشتری کنند و آن را به مرحله مطلوب‌تری برساند.

وی ادامه داد: مردم هم باید در مقابل، مراعات بهداشت و پاکیزگی عمومی را کنند.

امام جمعه رامهرمز همچنین پیرامون مشکلات حوزه علمیه این شهرستان و علت عدم خروجی طلبه برای به‌کارگیری در شهرستان گفت: عدم بضاعت مالی و عدم مسکن مناسب به‌‌منظور اسکان اساتید و همچنین عدم موقعیت تحصیل در رتبه‌های بالاتر برای طلبه‌ها، از عمده مشکلات حوزه علمیه این شهرستان است.

موسوی در پایان خطبه‌ها خواستار یاری و مساعدت همه مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات حوزه علمیه شد.

به گزارش خبرگزای فارس، پیش از برگزاری نماز جمعه، مردم شهر و روستاهای این شهرستان در محکومیت رژیم جنایتکار صهیونیستی از مسجد امام تا مسجد جامع این شهر در گرمای بالای ۵۰ درجه راهپیمایی کردند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.