نماینده اهواز: حرکت ۹۰، سیاسی و در جهت انتقال آب کارون بود/صدا و سیما عذرخواهی کند

عصر جنوب: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص پخش کلیپ خشکی زاینده‌رود در برنامه ورزشی نود، گفت: این حرکت کاملا سیاسی و برنامه‌ریزی شده بود که یا خود عادل فردوسی‌پور و عواملش این کار را انجام داده یا تحت فشار برخی مدیران صدا و سیما برای پخش آن قرار گرفته است.

سیدشریف حسینی اظهار کرد: برنامه ورزشی نود در قسمت دوشنبه‌شب (۲۷ مردادماه)، در یک حرکت کاملا غیرتخصصی و غیرفنی اقدام به پخش کلیپی در رابطه با خشک شدن زاینده‌رود کرد.

 

وی افزود: در زمینه این حرکت برنامه نود؛ نخستین بحثی که مطرح می‌شود این است که برنامه نود یک برنامه پرمخاطب و دارای حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون بیننده است و پخش این کلیپ با یک آهنگ غم‌انگیز و استفاده از چهره‌های ورزشی محبوب برای رسیدن به اهدف خاص، کاری بود که این برنامه ورزشی انجام داد.

 

رییس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس با تاکید بر این که پخش این کلیپ در برنامه نود، بحث انتقال آب کارون به اصفهان را یادآوری می‌کند، تصریح کرد: بحث انتقال آب باید در کمیسیون‌های تخصصی، نشست‌ها و برنامه های فنی مطرح شود؛ تلقین این تصور در اذهان که مخالفت مردم خوزستان با انتقال آب کارون موجب خشک شدن زاینده‌رود بوده، کار بسیار بدی است.

 

وی عنوان کرد: عادل فردوسی‌پور و آقای ضرغامی باید بابت پخش چنین کلیپی از تریبون برنامه نود که موجب ناراحتی مردم خوزستان شده است، عذرخواهی کنند.

 

نماینده مردم اهواز گفت: خشک شدن زاینده‌رود، به دلیل عدم مدیریت صحیح منابع آب رخ داده است و اگر برنامه نود در کنار پخش کلیپ خشکی زاینده‌رود، مناظری از برنج‌کاری و همچنین بخش کشاورزی بالادست اصفهان را پخش می‌کرد، بینندگان متوجه می‌شدند که زاینده‌رود به دلیل برداشت بی‌رویه آب از بالادست مسیر خود در اصفهان، به این وضعیت دچار شده است.

 

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در مجلس، اعتراض خود نسبت به پخش این کلیپ را به صورت کتبی اعلام کرده‌ام و مجمع نمایندگان خوزستان نیز در حال تهیه نامه‌ای هستد که اعتراض خود را به حرکت کاملا سیاسی و کاملا برنامه‌ریزی شده و مسایل پشت‌پرده‌ای که وجود دارد، اعلام کنند.

 

حسینی با اشاره به این که منابع طبیعی و تالاب‌های خوزستان با توجه به کمبود آب وضعیت خوبی ندارند، تصریح کرد: این شرایط مورد قبول مردم خوزستان نیست و در بحث انتقال آب کارون، باید از سیاسی‌کاری‌ها دست برداشته شود.

 

وی اظهار کرد: رسانه ملی رسانه‌ای است که همان قدر که اصفهانی‌ها از آن سهم دارند، خوزستانی‌ها هم سهم دارند؛ در نتیجه در این رسانه نباید یک‌طرفه به قاضی بروند. همان طور که از اصفهان کلیپی را پخش کردند، از شرایط تالاب‌ها و محیط زیست خوزستان نیز پخش کنند.

 

نماینده اهواز گفت: در برخی مناطق خوزستان، مردم با معضل کمبود آب شرب مواجه هستند که همه باید ببینند. در کوت‌عبداله آب نه تنها آشامیدنی نیست بلکه این آب برای شست‌وشو هم مناسب نیست.

 

وی اظهار کرد:‌ این سیاه‌نمایی نیست، کسی هم اگر نمی‌پذیرد می‌تواند بیاید و اوضاع را در خوزستان ببیند. در بهترین مناطق اهواز نیز مشکل بی‌آبی وجود دارد و آبی هم که از لوله‌ها می آید، بدون دستگاه تصفیه خانگی قابل مصرف نیست.

 

حسینی عنوان کرد: به صدا و سیما اعلام می‌کنیم که آماده برگزاری نشست و مناظره با هر متخصص آب هستیم تا ثابت کنیم اصفهان به انتقال آب و حتی آب شرب نیازی ندارد چه برسد به بحث صنعتی و کشاورزی؛ بلکه آنها باید مدیریت صحیح آب داشته باشند.

 

وی گفت: آقای فردوسی‌پور به عنوان گزارشگر و مجری تلویزیون نباید شرایطی را نشان می‌داد که در اذهان مردم کشور تصور شود مردم خوزستان اجازه انتقال آب به زاینده‌رود را نمی‌دهند و به همین دلیل زاینده‌رود زیبا که یک زمانی مرغابی در آن بود و مردم در کنارش تفریح می‌کردند، اکنون خشک شده است! به راستی پخش این گزارش در یک برنامه ورزشی چه معنی داشت؟! پخش کلیپی که موضوع دعوای نمایندگان خوزستان و اصفهان بر سر انتقال آب و پر آب کردن زاینده‌رود بوده، چه معنی داشته است؟

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برنامه ورزشی نود جای پخش چنین گزارشی نبود، اظهار کرد: کاری که انجام شد یک کار احساسی بود نه کارشناسی؛ این در حالی است که موضوع گزارش یک موضوع کاملا تخصصی بوده است.

 

حسینی گفت: چرا آنها برنامه نود را برای این کار انتخاب کردند؟ زیرا پربیننده‌ترین برنامه در کشور است.

 

وی تصریح کرد: این اقدام‏، هدف‌دار انجام شده بود و مطمئن باشید این حرکت را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. باید بابت پخش این گزارش، یک کلیپ درباره استان خوزستان آماده شود و شرایط آبی که خوزستان دارد، پخش شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.