تنها یک‌ بیمارستان در دزفول به‌ بیماران‌ خدمات ‎رسانی می‌کند

عصر جنوب: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای سطح سلامت در شهرستان دزفول با توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی محقق می شود.

عباس پاپی زاده چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت روز پزشک در تالار اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه از چهار بیمارستان دزفول ،دو بیمارستان تعطیل شده و یک بیمارستان دیگر نیز به دلیل مشکل مالی نمی تواند به درستی خدمات رسانی کند افزود: در حال حاضر تنها یک بیمارستان در دزفول به بیماران خدمات رسانی می کند که متناسب با نیاز منطقه نیست.

وی احداث بیمارستان تامین اجتماعی در دزفول به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم را مهم و ضروری دانست و گفت : آغاز عملیات احداث این بیمارستان در هفته دولت امسال در شهریورماه در دست پیگیری است.

پاپی زاده همچنین از پیگیری برای راه اندازی اورژانس هوایی در شهرستان دزفول خبر داد و افزود: با توجه به وجود مناطق صعب العبور و سخت گذر و مشکل جاده ، راه اندازی اورژانس هوایی در این شهرستان ضروری است.

وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی دزفول این شهرستان از مقوله درمان فراتر رفته و به آموزش ورود کرده که گام بلندی در این راستاست.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش مجلس برای کاهش فاصله در آمد پزشکان عمومی با پزشکان متخصص خبر داد و گفت: پزشکان عمومی به رغم اینکه زحمات بیشتری متحمل شده و در مناطق محروم خدمات رسانی می کنند اما سطح در آمد آنها از پزشکان متخصص کمتر است لذا مجلس تلاش می کند ظرف یکسال آینده این فاصله در آمدی را برطرف کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این همایش در سخنانی به تشریح وضعیت این دانشگاه پرداخت و گفت:از زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در دزفول ، شاخص های بهداشتی و درمانی در این شهرستان ۶۶ درصد رشد داشته است.

عبدالرحیم صائمی با بیان اینکه با توسعه صورت گرفته ، تکمیل خانه های بهداشت شهرستان دزفول بهمن ماه امسال جشن گرفته می شود گفت: راه اندازی دانشکده طب سنتی در شمال خوزستان نیز در دست پیگیری است.

وی ارائه خدمات درمانی به جمعیتی معادل ۲.۵ میلیون نفر را وظیفه ای سنگین از سوی این دانشگاه برشمرد و گفت:علاوه بر گام های بلندی که در راستای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه شمال خوزستان به همت دانشگاه علوم پزشکی دزفول برداشته شده ، حرکت به سمت ارائه خدمات پزشکی فوق تخصصی نیز برای امسال هدفگذاری شده است.

صائمی در ادامه به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت:طرح تحول نظام سلامت مهمترین اقدام شاخص دولت تدبیر و امید در زمینه سلامت می باشد که با کاهش هزینه درمان از دوش مردم با موفقیت پیش رفته و در دست اجراست.

علیرضا عترت خواه رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان دزفول نیز در سخنانی به مناسبت یکم شهریور ، روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک ، تعامل جامعه پزشکی دزفول با دولت را اقدامی مثبت و سازنده در راستای خدمت به مردم برشمرد و گفت: جامعه پزشکی دزفول با گذشت پنج ماه از سال ۹۳ همچنان تعرفه پزشکی سال گذشته را اعمال می کند که جای تقدیر دارد.

در آیین بزرگداشت روز پزشک که با حضور جامعه پزشکی شهرستان دزفول برگزار شد ، تعدادی از پزشکان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.