خط آهن تهران – جنوب باز هم مسدود شد / نیاز به بازسازی به شدت حس می شود

عصر جنوب: خروج یک قطار باری از خط در مسیر اندیمشک – دورود موجب مسدود شدن خط آهن تهران – خوزستان شد.
مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس گفت:بر اثر خروج یک واگن قطار باری در ایستگاه تنگ هفت در حد فاصل استانهای خوزستان و لرستان این مسیر برای ساعاتی روی قطارها بسته شد.

حسین علی مریدی  افزود: این حادثه حوالی ساعت ۲۱ شب رخ داد و بدنبال آن ماموران راه آهن ناحیه زاگرس برای بازگشایی مسیر وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: طبق اطلاع واصله مسیر مذکور دقایقی پیش بازگشایی شده و حرکت قطارها در مسیر تهران – خوزستان و بالعکس از سرگرفته می شود.

این حادثه هشتمین مورد خروج قطار از خط در حد فاصل استان های لرستان و خوزستان از ابتدای امسال تاکنون است، که به گفته کارشناسان، از فرسودگی خطوط ریلی ناشی می شود.

طی هفته گذشته نیز خروج چهار واگن قطار باری از خط در حد فاصل استانهای لرستان و خوزستان موجب مسدود شدن خط آهن تهران، خوزستان برای حدود ۲۴ ساعت شد.

راه آهن اندیمشک – دورود در محدوده استانهای خوزستان و لرستان که از سال ۱۳۱۷ فعال بوده به دلیل فرسودگی نیازمند بازسازی است.

خط آهن تهران – جنوب که نقش مهمی در انتقال و جابجایی کالا و بار از بنادر جنوبی کشور همچنین جابجایی مسافر دارد یک خطه بوده و هنگام بروز سوانح مسدود می شود.

خط آهن تهران – خوزستان درمحدوده استان لرستان و خوزستان به دلیل فرسودگی حادثه ساز شده و احتمال وقوع حوادث جدی در صورت خروج قطار مسافری از خط وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.