شریعتی: تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای خوزستان به زودی

عصر جنوب: نماینده مردم بهبهان در مجلس شواری اسلامی از تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرستان های استان خوزستان بدون محدودیت زمانی در آینده ای بسیار نزدیک خبرداد.

محمد باقر شریعتی اظهار کرد: وجود منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر می تواند برای کل استان یک مزیت و امتیاز باشد که به نظر می رسد با توجه به محدودیت های جغرافیایی استفاده از ظرفیت های مناسب آن مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از این موارد امکان استفاده از خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند برای سایر شهرهای استان خوزستان است. در چند ماه قبل امکان تردد این خودروها تا شعاع  ۱۲۰ کیلومتری از شهرهای آبادان و خرمشهر مهیا شد و شهرهایی مثل اهواز، شادگان و ماهشهر امکان استفاده و توقف نامحدود خودروهای پلاک اروند را به دست آوردند.

شریعتی عنوان کرد: بر همین اساس برای بهره مندی مردم سایر شهرهای استان پیگیری از سوی نمایندگان آغاز شد تا مردم این شهرها نیز از مزایای خودروهای خارجی پلاک اروند با قیمت مناسب بهره مند شوند.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری و زیدون در مجلس شورای اسلامی با یادآوری برگزاری جلساتی با استاندار خوزستان و مدیرعامل منطقه آزاد اروند برای رفع برخی محدودیت ها در استفاده از همه ظرفیت های منطقه آزاد، اروند، افزود: تردد خودرو های پلاک اروند در بهبهان بدون محدودیت قانونی اقدام مثبتی است که در همین راستا انجام گرفته است.

شریعتی  تصریح کرد: مکاتباتی نیز صورت گرفته و مقامات مذکور درصدد هستند تا با رفع موانع موجود در آینده ای نزدیک شاهد تردد خودروهای پلاک اروند در تمام مناطق خوزستان و از جمله بهبهان باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم باید منتظر اقدمات نماینده دولت در خوزستان در زمینه رفع محدودیتها در مناطق خوزستان و بهبهان باشند.

شریعتی اظهار کرد: خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه اندازی این منطقه، تنها امکان تردد در این دو شهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضرروی بود اقدام به گرفتن مرخصی آن هم برای زمانی محدود بکنند. بعد از این، در حدود سه سال قبل دولت تصویب کرد که خودروهای پلاک اروند برای رفاه حال مردم آبادان و خرمشهر که نیاز به تردد به مرکز استان را دارند، امکان تردد بدون مرخصی و مجوز تا شهر اهواز را داشته باشند منوط به اینکه شب در محدوده منطقه آزاد اروند یعنی شهرستانهای آبادان و خرمشهر بازگردند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس عنوان کرد: چند ماه قبل با پیگیری نمایندگان استان و به خصوص استاندار خوزستان دولت این مجوز را صادر کرد که خودروهای پلاک اروند به صورت آزادانه تا شعاع ۱۲۰ کیلومتر آن هم به صورت هوایی تردد کنند. یعنی این خودروها برای تردد و توقف همیشگی در شهرهایی مثل اهواز، ماهشهر، شادگان، دارخوین و ویس مشکلی ندارند و مردم این شهرها هم امکان داشتن این خودروها را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین دولت این اجازه را داده است؛ افرادی که این خودروها را در اختیار دارند برای اینکه از تعطیلات پایان هفته هم به خوبی استفاده کنند؛ روزهای پنج شنبه و جمعه در کل شهرهای استان خوزستان به صورت آزادانه تردد کنند و نیاز به گرفتن مرخصی نداشته باشند. مالکان این خودروها حتی این امکان را دارند که به سایر نقاط کشور هم مسافرت کنند که این موضوع منوط به گرفتن مرخصی از سازمان منطقه آزاد اروند است.

شریعتی تاکید کرد: بر همین اساس خودروهای عمومی مثل تاکسی ها، آتش نشانی ها و …. هم می توانند در کل شهرهای استان خوزستان حضور داشته باشند به عبارتی دیگر برای نمونه شهرداری اهواز می تواند ناوگان تاکسیرانی خود را به ماشین های خارجی مجهز کند. دولت با این اقدام خود امتیاز مناسبی به مردم خوزستان داد زیرا مردم خوزستان به علت گرمای شدید و گرد و غبار و انواع آلودگی ها به خودروهایی با کیفیت بالا نیاز دارند که خوشبختانه دولت این حق را به آنها داد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.