تلاش استاندار خوزستان برای دعوت از بخش خصوصی و فایناس داخلی و خارجی

عصر جنوب: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از تلاش استاندار خوزستان برای ارائه راهکارهای مناسب به‌منظور تشویق و دعوت از بخش خصوصی و استفاده از فاینانس‌های داخلی و خارجی خبر داد.

احمد سیاحی صبح امروز در حاشیه جلسه بررسی مشکلات شهرداری‌ها و ارائه راهکارها که با حضور شهرداران، معاونان و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای آبادان، اروندکنار، چوئبده و مینوشهر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: شهرهای آبادان و خرمشهر به واسطه جنگ از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخوردارند و وضعیت این دو شهر در قبل و بعد از جنگ تحمیلی به هیچ‌وجه قابل قیاس با سایر شهرهای استان و حتی کشور نیست.

 

وی با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید بر رفع مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر که به رغم گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی هنوز چهره‌ مخدوش و نامناسبی دارند، افزود: در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که امید می‌رود این اقدامات مستمر و ادامه‌دار باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ابراز امیدواری کرد تا طرح آبرسانی غدیر هر چه سریع‌تر تمام شود و آب رودخانه دز به شهرهای آبادان و خرمشهر برسد.

 

سیاحی اظهار کرد: در زمان حاضر ۲.۲ مترمکعب آب در طول شبانه‌روز از این طریق وارد شبکه آبرسانی این دو شهر می‌شود که با این اقدام کیفیت آب در خرمشهر به طور ۱۰۰ درصد و تا حدودی در آبادان بهبود یافته است.

 

هزینه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث تالاب‌ها و مخازن سدها

 

وی با بیان اینکه شهرهای آبادان، تهران و اصفهان، قدیمی‌ترین شبکه‌های فاضلاب را در سطح کشور دارند، تصریح کرد: ۵۳ سال از احداث شبکه فاضلاب در آبادان می‌گذرد و اقدامات زیادی برای اصلاح و نوسازی شبکه فاضلاب نیز صورت گرفته اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های طبیعی استان خوزستان یادآور شد: قرار است تا یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث تالاب‌ها و مخازن سدها در استان با هدف ایجاد جاذبه‌های گردشگری هزینه شود.

 

سیاحی با تاکید دوباره بر تلاش استاندار خوزستان برای ارائه راهکارهای مناسب به‌منظور تشویق و دعوت از بخش خصوصی و استفاده از فاینانس‌های داخلی و خارجی ادامه داد: به رغم شرایط سخت خوزستان برای انجام این کار، اما استاندار در حال برنامه‌ریزی و انجام اموری برای اجرای مناسب این کار است.

 

وی گفت: ۳۲ سال از آغاز جنگ تحمیلی و ۲۶ سال از پایان آن می‌گذرد و به طور قاعده باید کارها برای بهبود وضعیت شهرها انجام می‌شد، اما هنوز در بسیاری از بخش‌ها با نواقص و مشکلات عدیده‌ای مواجهیم.

 

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند در بحث شهرداری‌ها

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: باید از ظرفیت منطقه آزاد اروند در بحث شهرداری‌ها استفاده شود، به طور مثال ورود ماشین‌آلات در سیستم شهری از طریق منطقه آزاد می‌تواند در بهبود ناوگان حمل و نقل شهری کمک زیادی کند.

 

سیاحی با تاکید بر انجام نظارت‌های مستمر و حسن اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از زمینه‌ها شاهد هستیم که به رغم صرف هزینه‌ها، کارها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و اصطهلاکشان نیز بالاست.

 

وی در ادامه تصریح کرد: استانداری خوزستان در خصوص به‌کارگیری نیروهای پیمانکاری بومی تاکید و اصرار فراوان دارد و تکلیف کرده‌ایم که تمام قراردادها در شهرهای استان رخ دهد تا ارزش افزوده آن به خود شهرها برسد.

 

در پایان، کمک به تامین و در اختیار گذاشتن قیر و ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها از موارد قابل تائید و تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بود.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.