بیانیه جمعی از فعالان دانشجویی در حمایت از وزیر علوم؛ نمایندگان خواست اکثریت جامعه دانشگاهی را مدنظر قرار دهند

عصر جنوب: جمعی از فعالان دانشجویی و  تشکل های اسلامی دانشگاه‌های خوزستان و لرستان با صدور بیانیه ای حمایت خود را از عملکرد وزیر علوم اعلام و خواستار پافشاری وی بر اجرای وعده ها شدند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان – در بیانیه تشکل های اسلامی آزاد اندیشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، جمعی از فعالان دانشجویی واحد علوم و تحقیقات خوزستان و تشکل های جامعه اسلامی و جمعیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد آمده است:

 

۱. در زمانه ی پر آشوبی که افراطیون تکفیری از غارهای قرون وسطایی خود بیرون آمده اند تا اسلامی دروغین را به عراق و شام ببرند، خرسندیم که مردم مسلمان ایران – اعتدال – را برگزیدند تا “اسلام را با چهره ی رحمانی اش، ایران را با چهره ی عقلانی اش، و انقلاب را با چهره عاطفی اش” به دنیا عرضه کنند. در این انتخاب مردم ایران به ویژه جوانان و دانشجویان و دانشگاهیان حضوری فعال داشته و منتخب مردم نیز به آن ها وعده گشایش در فضای دانشگاه، امکان بروز سلایق مختلف در چارچوب قانون و برچیده شدن فضای امنیتی را داد.

 

۲. پس از استقرار دولت و معرفی جناب دکتر فرجی دانا و رأی اعتماد مجلس محترم به ایشان شاهد بهبودی در وضعیت دانشگاه ها بودیم به طوری که امید و نشاط به فضای دانشگاهی بازگشت و جان های خسته را رمقی دوباره بخشید، غبار از تشکل های اسلامی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی زدود، “ستاره” از سینه سوختگان چید و استادانی را از خانه به کلاس بازگرداند. در یک کلام دانشگاه در مسیری قرار گرفت که به اهلش سپرده شود.

 

۳. علی رغم توضیحات فوق متأسفانه مدتی است که در عرصه ی سیاسی رقابت های جناحی بر منافع عمومی پیشی گرفته که یکی از آخرین نمونه های آن نیز نشانه گرفتن وزارت علوم و به استیضاح کشیدن “دانا” است. نمایندگان طراح استیضاح بدون پاسخ به سؤال های بیشماری راجع به سکوت خود در مورد اعطای  سه هزار بورسیه غیر قانونی، پذیرفتن ده ها فرد فاقد صلاحیت به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و .. در دولت گذشته، پس از گذشت تنها چندماه از آغاز به کار وزیر، – دلواپس – “رکود پیشرفت علمی کشور” و “تبدیل متن به حاشیه ها” در دانشگاه شدند.

 

۴. ما دانشجویان ضمن دفاع قاطع از اقدامات و عملکرد وزیر محترم ضمن آن که استیضاح را حق قانونی نمایندگان می دانیم خواهان آنیم که مجلس محترم در جهت مصالح دانشگاهیان قدم برداشته و تحت تأثیر فضاسازی های سیاسی عده ای قلیل قرار نگیرند و خواست اکثریت جامعه دانشگاهی را مدنظر تصمیم خود قرار دهند.

 

۵. ما نیز دلواپس آموزش عالی کشور هستیم؛ آنجا که سرنوشت میلیون ها جوان بازیچه ی خواهش های نفسانی  و تعصبات گروهی قرار می گیرد. از این رو دولت منتخب مردم را دعوت دوباره به ادامه ی پشتیبانی از خواست مردم و پافشاری هرچه بیشتر بر اجرای وعده ها می کنیم.

 

یک سال از اعتماد ما به “امید” گذشت. بگذارید امیدوار بمانیم…

 

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.