معاون استاندار خوزستان: حل چالش های خوزستان، کشور را متحول می کند

عصر جنوب: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اگر چالش ها و مشکلات در خوزستان حل شود شاهد تحولات عظیمی در کشور خواهیم بود.

احمد سیاحی  پنجشنبه در گردهمایی مشترک شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر، مدیران کل حوزه عمرانی در محل سالن سینما هلال احمر اهواز اظهار داشت: خوزستان متمایز از استان های دیگر و نبض کشور است و اگر این نبض به خوبی بزند کشور نیز رونق پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان نعمت های الهی مادی و معنوی زیادی وجود دارد گفت : این استان بیش از ۲۳ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و نگاه ویژه به آن خدمت به شهدا و خانواده های آنان خواهد بود.

سیاحی در ادامه افزود: در اولین سفر هیئت دولت تدبیر و امید به استان در سال گذشته طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی استان خوزستان که ۱۷ سال غیر فعال مانده بود و تنها ۷۰ هزار هکتار آن انجام شد دوباره فعال شد و منابع مالی آن آماده و تامین شده است.

وی با اشاره به مشکلات استان افزود: هنوز شهرهای مرزی استان که جنگ زده هستند مشکلات بسیار زیادی را تحمل می کنند که حاشیه نشینی یکی از این معضلات آن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: کمبود آب از دیگر مشکلات استان است که مانع از رونق دو بخش صنعت و کشاورزی در استان شده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرداری ها در استان افزود: شهرداری ها در استان با تورم نیرو روبرو هستند، ناوگان شهری در استان بسیار نامناسب و ناکافی است، ناوگان خدمات دهی شهرداری کافی نسیت وشهرداری ها در ارائه خدمات دچار مشکل هستند.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.