خوزستان پایتخت اقتصادی کشور است

عصر جنوب: معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان پایتخت اقتصادی کشور است و باید به آن نگاه ویژه و متفاوتی داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی صبح امروز در گردهمایی شهردارها، روسای شوراها و مدیران عمرانی استان در حضور معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد: خوزستان از نعمت ها و قابلیت های خدادادی فراوانی برخوردار است و از شاخص هایی بهره می گیرد که هر استانی را می تواند به توسعه برساند، که در این زمینه هم دولت تدبیر و امید تلاش کرد تا پیشرفت و عمران قابل ملاحظه ای در این یک سال اخیر صورت گیرد.

 

وی افزود: مردم خوزستان با تقدیم ۲۳ هزار شهید در راه حفظ انقلاب و مرزهای کشور هنوز این انتظار را از مسئولان دارد تا مشکلات ابتدایی آنها را حل کنند، که این شایسته مردمی به چنین قدمت و تاریخ پر افتخاری نیست و باید در این مسیر بیش از این تلاش کرد.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی از سوی رهبر انقلاب بیان کرد: طرح احیای اراضی در استان خوزستان با برنامه ریزی های خوب در حال پیگیری و انجام است و هزینه های مالی آنها از سوی بانک و پیمانکارها تامین شده است.

 

سیاحی رضایت مردم را در افزایش سطح خدمات شهری دانست و افزود: اگر دولتی بخواهد رضایت عمومی مردم را جلب کند باید در زمینه های ارائه خدمات رفاهی تمام تلاش خود را به خدمت گیرد و با اعتبارات کم نیز برنامه ریزی های خوبی برای کسب این رضایت تدوین کند، استانداری خوزستان نیز سعی کرده است که با ارائه خدمات بهتر در این راه پیش رود.

 

وی خواستار رسیدگی معاون وزیر از وضعیت قطار شهری و حاشیه نشینی در اهواز شد و گفت : مهاجرت روستائیان در سنوات اخیر معضلات بسیاری را برای دستگاه های اجرایی به وجود آورده است که حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی در راس آنها قرار می گیرد، همچنین مشکل کندی در پیشرفت و تکمیل قطار شهری که چندین سال در حال انجام و هنوز به مراحل پایانی نرسیده است.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: روستائیان ما با دو مشکل بزرگ آب شرب و آب به منظور آبیاری اراضی کشاورزی خود مواجه هستند با وجود ظرفیت های آبی استان هنوز نتوانستیم پاسخگوی کشاورزان باشیم و ما خواستار رعایت کردن حق آبه خوزستان به نحو مطلوب هستیم.

 

سیاحی بیان کرد: با دادن حق استان از صنایع بزرگ دیگر شاهد مشکلاتی در اعتبارات دستگاه های اجرایی خوزستان نبوده و عمران و خدمات رسانی به شهرها و روستاها نیز به وضعیت مطلوب می رسد.

 

معاون عمرانی استاندار در پایان با اشاره به تورم در تعداد کارکنان شهرداری ها و عدم امکان پرداخت حقوق در برخی از شهرها عنوان کرد: ممنوعیت استخدام در شهرداری ها اعلام شده است و  امید می رود که این مشکل هم هر چه زودتر با تدبیر دولت امید حل شود .


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.