مهلت یکماهه مدیر کل ارشاد خوزستان به پایگاه های خبری فاقد مجوز

عصر جنوب: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: افزون بر ۵۰سایت و پایگاه خبری فعال در این استان در مسیر دریافت مجوز هستند که با توجه به تماس های صورت گرفته با وزارتخانه هفته آینده عناوین آنها اعلام می شود.
‘همایون قنواتی’ در حاشیه گشایش نمایشگاه گروهی عکس دفاع مقدس در اهواز در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: پیرو سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعیه صادره از سوی معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه در خصوص ساماندهی سایت ها و نیز موارد طرح شده توسط شخص وزیر به دنبال اعمال همین سیاست ها در خوزستان هستیم.

 

وی افزود: نظر ما بر این است که گردش آزاد اطلاعات در کشور به وجود آید و گروه ها و جریان های مختلف فرهنگی و سیاسی بتوانند در حوزه های مختلف اظهار نظر کنند و کار خبررسانی انجام دهند.

 

قنواتی ادامه داد: در چارچوب سیاست های فرهنگی نظام همه می توانند فعالیت کنند و بر اساس قانون مطبوعات همه می توانند فعالیت خبری انجام دهند و بر اساس قانون گردش اطلاعات صورت گیرد و خارج از آن را از هیچ کس نخواهیم پذیرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: علاقمندیم این شرایط برای همه فراهم شود و این آمادگی وجود دارد که صاحبان پایگاه های خبری در سامانه ای که به منظور دریافت مجوز معرفی شده نامنویسی و به ما اعلام کنند که پیگیری های لازم به منظور صدور مجوزهای قانونی برای این پایگاه ها انجام شود.

 

قنواتی اظهار کرد: بعد از مدت معین یک ماهه اگر کسانی که اطلاعات و فرم را تکمیل نکرده باشند و علاقمندند خارج از مسیر و دایره قانونی به فعالیت های خود ادامه دهند به قطع با آنها برخورد و جلوی قانون شکنی گرفته خواهد شد.

 

وی از تمام کسانی که دارای پایگاه های خبری هستند و هنوز مجوز دریافت نکرده اند دعوت کرد که در سامانه مورد نظر نامنویسی و نسبت به دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنند.

 

طبق آخرین اعلام معاون مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در روز خبرنگار امسال، ۱۰۴پایگاه خبری در فضای مجازی در این استان فعالیت دارند که از این ها تنها دو پایگاه دارای مجوزهای لازم برای فعالیت است.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.