با گفتاردرمانی مشکلی حل نمی شود / استانداران باید اختیارات داشته باشند / تعطیلی پنج شنبه ها هیچ تاثیر منفی ندارد

عصر جنوب: ایشان تاکنون نه مشورتی با نمایندگان داشته و نه تقاضایی برای مشورت داشته است و بیشتر نسبت به همکاری آنها احساس بی نیازی می کند / دررابطه با مخالفت هیات دولت با مصوبه تردد خودروهای اروند در کل استان تاکنون استانداری در این زمینه برای ما اطلاع رسانی نکرده و نمایندگان قطعا پیگیر این موضوع خواهند بود

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین ساعات کاری در حیطه اختیارات استانداری است و در استان خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی تعطیلی پنج شنبه لازم است.

 
اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خوزنیوز اظهار داشت: مسائلی که در حیطه منافع مردم خوزستان است مورد حمایت جدی نمایندگان استان نیز قرار می گیرد، از جمله اعطای مجوز به تردد خودروهای اروند در کل استان که برای نخستین بار در ابتدای سال از سوی نمایندگان درخواست شدو این تصمیم بعدا از سوی استاندار نیز پیگیری شد.

 
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که موضوعاتی که در استان وجود دارد، از جمله منابع طبیعی و نیز منافع ناشی از قوانین و مقررات مربوط به همه مردم استان است و همه آن ها باید از آن بهره مند شوند. موضوع تعطیلی پنج شنبه ها نیز یک مسئله سلیقه ای نیست، بلکه شرایط آب و هوایی استان اساسا ایجاب می کند که از این موقعیت بهره مند باشیم.

 
نماینده مردم مسجدسلیمان ادامه داد: اختیار تعیین روزها وساعات کاری از سوی دولت به استانداران تفویض شده و اگر بخشنامه جدیدی ابلاغ شده بحث دیگریست، اما تعداد ساعات کار در طول هفته چه با تعطیلی و چه با تعطیل نبودن پنج شنبه یکسان است. به طور معمول ساعت کاری تا ۲ بعدازظهر است اما در حال حاضر با تعطیلی پنج شنبه، کارمندان تا ساعت ۴ بعدازظهر مشغول به کارند.

 
جلیلی عنوان کرد: بنابراین تعطیلی پنج شنبه ها هیچ تاثیر منفی با خود به همراه ندارد؛ ضمن آن که مردم خوزستان با توجه به ظرفیت آب و هوایی استان می توانند در این روز به مسائل زندگی روزمره خود بپردازند. این حالت در تمام دنیا نیز برقرار است و در کشورهای اسلامی نیز تعطیلی هفته در دو روز گنجانده می شود.

 
وی تاکید کرد: ممکن است سایر استان هایی که شرایط آب و هوایی مناسب و معتدلی داشتند به تعطیلی پنج شنبه در استان های گرمسیر معترض بوده باشند.

 
جلیلی در رابطه با مواضع استاندار خوزستان بیان داشت: ایشان تاکنون نه مشورتی با نمایندگان داشته و نه تقاضایی برای مشورت داشته است و بیشتر نسبت به همکاری آنها احساس بی نیازی می کند. اما نمایندگان وظیفه خود می دانند بر حسب نمایندگی از مردم و وظیفه خود مسائل را دنبال کنند که تا به امروز نیز چنین بوده است.

 
نماینده مردم مسجدسلیمان یادآور شد: ما باید دردی از مردم را دوا کنیم، فعلا با گفتاردرمانی مشکلی حل نمی شود.

 
وی تاکید کرد: با این حال طبق رویکرد عدم تمرکزی که وجود دارد، استانداران باید این اختیار را داشته باشد که بر حسب شرایط منطقه ای، تصمیمات متناسب را اتخاذ کند. درغیراین صورت استاندار نیز تبدیل به یک کارمند اداری تابع دستورات مرکز می شود.

 
جلیلی دررابطه با مخالفت هیات دولت با مصوبه تردد خودروهای اروند در کل استان گفت: تاکنون استانداری در این زمینه برای ما اطلاع رسانی ننموده و نمایندگان قطعا پیگیر این موضوع خواهند بود.


 

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.