٧٨ حلقه چاه نفت و گاز در نیمه نخست امسال حفاری و تکمیل شد

عصر جنوب: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: ٧٨ حلقه چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور در نیمه نخست امسال بوسیله ناوگان این شرکت حفاری،تکمیل و برای بهره برداری تحویل واحدهای متقاضی شد.
مهران مکوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که در این ارتباط ١٨۵ هزار و ۵۵۴ متر حفاری انجام شده، افزود: از چاه های تکمیل شده در این مدت ۴١ حلقه توسعه ای / توصیفی، یک حلقه اکتشافی و ٣۶ حلقه تعمیری است که ۵۵ حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، هشت حلقه در پروژه ها و دو حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری شد.

وی اظهار کرد: در این مدت، حفاری ١٠ حلقه چاه ١٨٠ روز زودتر از زمان برنامه ریزی شده از سوی واحدهای متقاضی به پایان رسید.

مکوندی با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون ۶٩ دکل ملکی و پنج دکل استیجاری خشکی و دریایی در اختیار دارد ، و بخش وسیعی از عملیات حفاری در ١٠ استان نفتخیز کشور را انجام می شود، گفت: امسال دکل حفاری جدید ٩٢ فتح که از نوع دستگاه های سنگین خشکی و روزآمد است به ناوگان این شرکت پیوست.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، اولویت دادن به پروژه های حفاری در میدان های مشترک را مورد اشاره قرار داد و افزود: استقرار ١٣ دکل حفاری خشکی در میدان های آزادگان جنوبی و شمالی و یاران در جنوب خوزستان در این ارتباط است.

وی یادآور شد: این شرکت، تقویت ناوگان حفاری خود را به ٨٠ دکل در برنامه دارد و در این زمینه هم اینک تعدادی دستگاه های حفاری خشکی و دریایی با استفاده از توانمندی های داخلی در دست ساخت است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.