قصاص رسول در گیر و دار مشکلات قانونی است

عصر جنوب: برادر رسول حلومی، محکوم به اعدام ۲۳ ساله خوزستانی گفت: با این که امروز (اول مهرماه) مهلت داده شده از سوی خانواده مقتول برای تهیه مبلغ دیه ۳۵۰ میلیونی تمام شده، ولی تا این ساعت نتیجه‌ای و خبر جدیدی از سوی دادگستری به ما اعلام نشده است.

عبدالرضا حلومی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز(اول مهرماه) از شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور با ما تماس گرفتند و گفتند که نامه‌ای از سوی این دیوان به دایره اجرای احکام در اهواز ارسال شده مبنی بر این که حکم اعدام رسول نباید اجرا شود.

وی افزود: از دیوان عالی کشور به ما گفتند که رسول در هنگام ارتکاب جنایت ۱۷ ساله بوده است و بنابراین حکم اعدام باید متوقف شود ولی اجرای احکام اهواز می‌گوید خانواده مقتول حکم را در دست دارد و می‌خواهد اجرا کند.

برادر این محکوم به قصاص ادامه داد: دیوان عالی کشور می‌گوید که پرونده رسول باید دوباره بررسی و پس از آن به اجرای احکام فرستاده شود ولی در اهواز می‌گویند که ما نامه را قبول نداریم و باید نماینده‌ای از تهران برای بررسی و حل مشکل پرونده به اهواز بیاید.

حسین حلومی، دیگر برادر رسول نیز به ایسنای خوزستان گفت: خانواده مقتول (نوری مالکی) تا آخر شهریورماه به ما مهلت داده بود تا بتوانیم دیه کامل را برای آزادی رسول پرداخت کنیم. اما تا این زمان موفق نشدیم دیه را به طور کامل جمع کنیم.

وی ادامه داد: چند روز پیش هم برای بازگرداندن املاک و اموالی که به ازای خون فرزندشان از ما گرفته بودند، اصرار داشتند تا حکم قصاص رسول اجرا شود ولی دادگاه نپذیرفت. اکنون هم نه از دادگاه و نه از خانواده مقتول خبری نشده است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.