۱۵۰هکتار از اراضی کشت و صنعت نیشکرامام خمینی(ره) برای پرورش ماهی اختصاص یافت

عصر جنوب: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکرامام خمینی(ره) از اختصاص ۱۵۰هکتار از اراضی این شرکت برای ایجاد حوضچه های پرورش ماهی خبر داد.

‘ناصر مجدی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود به منظور افزایش درآمدها و استفاده از اراضی بدون استفاده در این کشت و صنعت تاکید کرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به بازار مساعدی که پرورش قارچ دارد می توان با استفاده از سالن های سرپوشیده بدون استفاده مفید شرکت برای تولید قارچ صدفی اقدام کرد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) در عین حال با بیان اینکه از جمله نیازهای ضروری برای گسترش دامپروری، تامین خوراک لازم برای دام ها است گفت: با توجه به وجود کارخانه خوراک دام در کشت و صنعت، داشتن فضای کافی برای سیلو و قیمت مناسب بازار، می توان به پرورش گاو، گوسفند و شترمرغ با توجه به ظرفیت های موجود و نیاز بازار مصرف به این محصولات پرداخت.

وی اضافه کرد: با استفاده از تمام ظرفیت های کشاورزی به منظور تولید بیشتر گندم درزمین های این کشت و صنعت اقدام لازم صورت گرفته است.

بر اساس بررسی کارشناسی زهاب نیشکر برای آبیاری مزارع گندم و پرورش ماهی کارکرد بسیاری دارد که ایجاد حوضچه ها هم طبق همین نظر کارشناسی صورت می گیرد.

پیشتر هم با استفاده از زهاب،مزارع گندم کشت و صنعت امام خمینی(ره) آبیاری شده که از رشد خوبی برخوردار ، و با کیفیت ارزیابی شده است.

کشت و صنعت امام خمینی (ره) از واحدهای هفت گانه تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در منطقه شعیبیه و در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر قرار دارد.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.