تولید مستند خاطرات شهدای دفاع مقدس توسط صدا و سیمای خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان از تولید و پخش برنامه مستند خاطرات شهدای دفاع مقدس توسط صدا و سیمای مرکز استان خبر داد.

مسلم رحیمی در حاشیه نشست صمیمی فرزندان شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز خوزستان متعلق به شهدا است، اظهار کرد: خانواده شهدا، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیمای خوزستان در تبیین، تبلیغ، تحکیم و تثبیت فرهنگ ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس همواره تلاش می‌کند، افزود: تهیه آرشیو اسناد، وصیتنامه‌ها و عکس‌های شهدا، یکی از گنجینه‌های با ارزشی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار مورد استفاده قرار گیرد که به صدا و سیمای خوزستان کار تکمیل آرشیو دیجیتال دفاع مقدس خود را دو ماه گذشته به پایان رساند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با بیان اینکه بازخوانی گوشه‌ای از ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی برای انتقال به نسل‌های جدید از مهمترین وظایف صدا و سیمای مرکز خوزستان است، تصریح کرد: به زودی خاطرات، رشادت‌ها، شجاعت‌ها و دلاوری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس به صورت مستند و آن هم با استفاده از تصاویر آرشیوی موجود برای نسل جوان از صدا و سیمای مرکز خوزستان به تصویر کشیده می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت، عنوان کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.

این مدیرکل با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف حاصل جانفشانی‌ها و خون پاک شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان دوران هشت‌ساله دفاع مقدس است، اضافه کرد: بدون‌ شک آرامش و امنیت امروز کشورمان، حاصل هشت سال ایثارگری، رشادت شهدا و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی روزانه برای ترویج واگرایی در بین جوانان برنامه‌های هدفمند پخش می‌کنند، افزود: امروزه دشمن ایمان مردم را هدف قرار داده است.

رحیمی با ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیمای مرکز خوزستان در حوزه دفاع مقدس، گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان بنا دارد به صورت هفتگی برنامه‌ای را در قالب مجله دفاع مقدس ایثارگری‌ها، رشادت‌های شهدا و رزمندگان را در سه حوزه خبر، صدا و سیما به دو زبان فارسی و عربی برای شهروندان خوزستانی به تصویر بکشد.

وی همچنین از شهروندان دعوت کرد چنانچه عکس، فیلم و یا خاطره‌ای از دوران هشت سال دفاع مقدس دارند برای صدا و سیمای مرکز خوزستان ارسال کنند تا با نام ارسال کننده از شبکه استانی پخش شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعدادی از فرزندان شهدا در نشست با رحیمی، ضمن تقدیر از رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ایجاد اتاق فکر حوزه دفاع مقدس در رسانه استانی با حضور فرزندان شهدا، خواستار انتقال صحیح دستاوردهای دفاع مقدس به نسل آینده توسط صدا و سیما و رسانه‌های فرهنگی استان و همچنین تاسیس شبکه دفاع مقدس با محوریت استان خوزستان با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جای جای کشور شدند.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.