درج کد رهگیری بر روی محصولات مرغ کشتار روز در خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل دامپزشکی خوزستان از درج کد رهگیری بر روی محصولات مرغ کشتار روز در استان خبر داد.

مصطفی کنارکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: درج کد رهگیری بر روی محصولات مرغ کشتار روز برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور و در استان خوزستان به‌صورت سراسری در کل شهرستان‌ها به مرحله اجرا درآمده و با اجرای آن همه مرغ‌های کشتار روز تولیدی کشتارگاه‌های طیور استان در بازار دارای کد رهگیری شدند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: مصرف کنندگان از این به بعد قادر خواهند بود به سامانه شماره ۳۰۰۰۸۹۰۳ پیامک کنند تا از زمان پرورش، کشتار، محل کشتار، حمل‌ و نقل و… مرغ در تلفن‌همراه خود اطلاعات به دست آورند و بیش از پیش نسبت به نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآیند تولید گوشت مرغ در کشتارگاه و مراکز عرضه اطمینان حاصل کنند.

کنارکوهی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح نظارت بهینه بر ارسال مرغ پرورشی از مرغداری‌ها به کشتارگاه است، عنوان کرد: مقدمات اجرای این طرح از یکسال پیش آغاز شده و هماهنگی‌های لازم با تعاونی مرغداران و کشتارگاه‌های طیور استان به عمل آمده و امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط کشتارگاه‌های طیور خریداری و نصب شده است.

وی گفت: به شهروندان و هم استانی‌ها توصیه می‌شود در زمان خرید مرغ کشتار روز به تاریخ تولید و انقضاء و نیز کد رهگیری ذکر شده بر روی محصولات توجه و در صورتی که محصولاتی فاقد کد رهگیری باشد به عنوان محصول غیرمجاز شناخته شده و از خرید آن خودداری کنند و موضوع را به اداره‌های دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: از اهداف جانبی این طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل مرغ زنده کشتاری، ساماندهی ناوگان سردخانه‌دار ویژه حمل و نقل مرغ کشتار روز و صدور گواهی بهداشتی حمل مرغ زنده از مرغداری به کشتارگاه است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.