جرائم خشن در خوزستان ۲۱ درصد کاهش یافت

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرمانده انتظامی استان خوزستان اعلام کرد: آمار جرائم خشن در سطح این استان طی ۹ ماه سپری شده از سال ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

سردار حیدر عباس زاده روز سه شنبه افزود: سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، قتل و آدم ربایی از جمله جرائم خشن است.
وی ادامه داد: ۹۷ درصد پرونده های جرائم خشن نیز در این بازه زمانی کشف شده در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد بود.
به گفته سردار عباس زاده، از ابتدای امسال تا کنون پرونده های تیراندازی ها با شاکی خصوصی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشت و ۹۱ درصد از پرونده ها که در این خصوص در کلانتری ها باز شده به نتیجه رسیده است.
این مقام مسئول گفت: این تیراندازی ها بیشتر به سمت افراد، منازل شهروندان، خودروها و اماکن عمومی و خصوصی انجام می شود که با تمهیدات اتخاذ شده این پدیده ۳۲ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش داشت.
سردار عباس زاده به موضوع کشف و خلع اسلحه های غیرمجاز و گرم نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری به طور متوسط هر ماه سه طرح جمع آوری سلاح های غیرمجاز در استان اجرا شده که در این راستا ۲ هزار و ۸۱۹ قبضه سلاح جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: از این میزان کشفیات، تعداد ۵۰۷ قبضه اسلحه جنگی و مابقی شکاری بود.
به گفته این مقام انتظامی، ۲ هزار و ۲۷۵ شروری که به سمت منازل مردم یا اماکن تیراندازی کرده اند نیز در این مدت دستگیر شدند.
وی افزود: با تلاش های شبانه روزی همکاران در ۹ ماه سال جاری ۸۶ درصد سرقت ها کشف شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش کشفیات بوده است .
کشف بیش از هشت تن مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان خوزستان در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز گفت: هشت تن و ۲۷۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۹ ماه سپری شده از سال کشف شده که این آمار در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشت.
به گفته وی، ۴۳۰ قاچاقچی مواد افیونی هم در این مدت شناسایی و دستگیر شدند.
کشف بیش از ۲ تریلیون کالای قاچاق در خوزستان
سردار عباس زاده همچنین در خصوص کشف و مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان خوزستان خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده طی ۹ ماه سپری شده از سال ۲ تریلیون و ۶۶۲ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۸۳۶ هزار ریال بود که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱۳ درصد افزایش داشت./ ایرنا

مطالب پیشنهادی