افزایش آمار طلاق در دوران عقد در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: در استان خوزستان بیشترین تعداد طلاق در ۵ سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و تعداد طلاق در دوران عقد نیز افزایش یافت.

محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان اظهار کرد: در سال ۹۶ در استان خوزستان ۴۴ هزار و ۲۵۶ مورد ازدواج ثبت شد. همچنین ۹ هزار و ۲۰۷ مورد طلاق در سال گذشته ثبت شد که نسبت ازدواج به طلاق ۴٫۸ است. در استان خوزستان بیشترین تعداد طلاق در ۵ سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و تعداد طلاق در دوران عقد نیز افزایش یافت.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط بهزیستی در خوزستان، عنوان کرد: بهزیستی خوزستان با ۱۰ مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در شهرستان‌های اهواز، بهبهان، مسجدسلیمان، آبادان، خرمشهر، دزفول، ایذه، شوشتر، رامهرمز و ماهشهر درحال ارائه خدمت به جامعه هدف و مشاوره‌های لازم به زوجین متقاضی طلاق است.
وی افزود: شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، بررسی صلاحیت والدین برای بررسی سرپرستی فرزندان، کمک به زوجین با هدف ایجاد روابط مناسب قبل و بعد از ازدواج، کمک به زوجین برای آگاهی از حقوق خود و افزایش آگاهی‌های زوجین برای حل مشکلاتی که باعث طلاق گردیده و جلوگیری از وقوع طلاق در ازدواج‌های بعدی از جمله اهداف مراکز است.
مراجعه ۳۶۹۲ زوج در ۶ ماه نخست ۹۷ به مراکز بهزیستی
عباسی با اشاره به اهمیت استمرار طرح‌های مداخله‌ای، اظهار کرد: مداخلات روانی ـ اجتماعی به منظور کاهش طلاق و درصورت وقوع طلاق کاهش آسیب‌های ناشی از آن هدف کلی مراکز مداخله‌ای است. تعداد ۳ هزار و ۹۶۸ زوج دارای مشکل در سال ۹۶ و ۳ هزار و ۶۹۲ زوج در ۶ ماه اول سال ۹۷ به مراکز مذکور بهزیستی مراجعه کردند و خدمات لازم را دریافت کردند. میزان سازش ایجاد شده در سال ۹۶ حدود ۲۲٫۹ درصد است.
وی گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی کاهش طلاق به منظور ثبت اطلاعات زوجین متقاضی طلاق به‌صورت سیستم الکترونیکی یکپارچه و بررسی دعوای خانواده در مراکز مداخله و مشاوره قبل از مراجعه زوجین به دادگستری با همکاری قوه قضائیه صورت گرفته است که می‌تواند در کاهش طلاق مؤثر باشد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان عنوان کرد: بر طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین علل طلاق در استان خوزستان اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت‌پذیری است. همچنین تمامی خدمات سازمان بهزیستی در خصوص مشاوره‌های قبل از طلاق برای متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به مراکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق به‌صورت رایگان است.
مطالب پیشنهادی