۳۲ هزار بیسواد در خوزستان زیرپوشش طرح سوادآموزی قرار گرفتند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال ۳۲ هزار نفر بیسواد و کم سواد در خوزستان زیر پوشش طرح سواد آموزی قرار گرفتند.

موسی شیخی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته سواد آموزی در محل تالار طلائیه اهواز بیان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ آمار افراد با سواد در خوزستان به میانگین ۹۲٫۵ درصد رسیده که ۹۵ درصد مردان و ۹۰ درصد زنان با سواد هستند.
وی گفت: میانگین رشد سوادآموزی در خوزستان به ۲٫۸ درصد رسیده است این در حالی است که این آمار در کشور ۲٫۳ درصد و استان در این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در گذشته فاصله سواد آموزی بین قشر زنان و مردان ۳۷ درصد بود که این فاصله در سال ۹۵ به پنج درصد کاهش یافته است و این آمار نشان دهنده رشد سواد آموزی در بین بانوان است.
شیخی گفت: سواد آموزی اتباع خارجی نیز در دستور کار آموزش و پرورش است و سالانه ۲۰۰ نفر از اتباع عراقی و افغانی بیسواد در خوزستان زیر پوشش سوادآموزی قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه سوادآموزی اولیای دانش آموزان از دیگر طرح های سواد آموزی است افزود: اولیای با سواد در ادامه تحصیل فرزندان خود نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، سوادآموزی زنان روستایی، سواد آموزی زندانیان، آموزش ساکنان مناطق صفر مرزی، و ایجاد مراکز یادگیری محلی را از جمله کارهایی بیان کرد که در حوزه سوادآموزی در خوزستان در حال انجام است.
وی گفت: راه اندازی آموزش مجازی در مناطق دور افتاده و سخت گذر خوزستان از دیگر طرح هایی است که برای اجرای عدالت آموزشی در حال انجام است.
امام جمعه موقت اهواز نیزبا بیان اینکه علم و دین با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند بیان کرد: بیشتر دانشمندان با دین رابطه ای نزدیک دارند و معلمان در کلاس درس به دانش آموزان در کنار آموزش علم، آنها را با دین آشنا کنند.
حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی ادامه داد: امروزه دانشمندان در علم فیزیک برای معرفی بعدهای مختلف این عالم باید به کتب آسمانی مراجعه کنند.
وی گفت: معلمان باید به این موضوع توجه داشته باشند که راهی برای تربیت کودکان و نوجوانان غیر از ارجاع به کتب آسمانی نیست و معلمان در کنار آموزش، سیره پیامبر(ص) را نیز تعلیم دهند.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: به برکت جهاد علمی که در کشور ایجاد شده بسیاری از کالاها و محصولاتی که ورود آنها به ایران تحریم شده در درون کشور در حال تولید است.
در خوزستان ۵۴ هزار بیسواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده است.
هفتم دی به عنوان روز سوادآموزی نامگذاری شده است.
مطالب پیشنهادی