استقلال خوزستان ـ فولاد؛ شهرآوردی از جنس شرجی و گرما

عصر جنوب: در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر فوتبال یکی از دیدنی‌ترین مسابقات و به نوعی شهرآورد اهواز است.

 در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر فوتبال یکی از دیدنی‌ترین مسابقات و به نوعی شهرآورد اهواز است، دیداری که جدای از نتیجه همیشه برای علاقه‌مندان به فوتبال در خوزستان ویژه بوده و جایگاه خاصی دارد.

این دو تیم همشهری در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که جایگاه هر کدام در جدول لیگ به خوبی نشان دهنده عملکردشان است و تفاوت دوازده پله‌ای دو تیم همشهری گویای حرف‌های زیادی است اما گرمای بازی شهرآورد اهواز همیشه بی‌تاثیر از آمار بوده و نتیجه در زمین فارغ از حاشیه‌های لیگ انجام شده زیرا این بازی برای دو تیم و تماشاچیان آنها بازی غرور و تعصب است.

فولاد خوزستان فصل را در حالی آغاز کرد که لیگ برتر با بحران کارت پایان خدمت بازیکنان شاغل در فوتبال ایران مواجه شد و فولاد در روزهای آغازین فصل یکی از تیم‌هایی بود که این مشکل در تیم اثرات مستقیم گذاشت به نحوی که کاپیتان این تیم که تاثیرگذارترین بازیکن این تیم به شمار می‌آمد اجازه بازی نیافت.

کادر فنی فولاد، بازیکنان و اسکوچیچ سرمربی این تیم در شک تغییرات تاکتیکی در مقابل تراکتورسازی تبریز نتیجه را در هفته اول واگذار کردند فولادی‌ها در هفته دوم و سوم با بازی‌های خوب و کار ذهنی مناسب دو برد شیرین را در مقابل پرسپولیس و راه‌آهن به‌دست آوردند و خود را دوباره به سرعت بازیابی کرده و به رده سوم جدول رساندند.

فولاد با اینکه تا به حال عملکرد بدی نداشته اما هنوز برای رسیدن به شرایط آرمانی و گذر از بحران‌هایی که گریبان این تیم را گرفته‌اند جای کار دارد؛ همچنین در خط دفاع به گواه آمار گل خورد ضعف داشته و از نبود یک دفاع آخر شش دنگ رنج می‌برد.

اما استقلال صنعتی خوزستان بازی‌های خود را در لیگ چهاردهم متفاوت از فولاد آغاز کرد، تیم متحول و جوان شده استقلال خوزستان با چهره‌ای جدید و تغییرات گسترده پای به مسابقات گذاشت. این تیم ۱۷ بازیکن خود را در فصل نقل و انتقالات آزاد اعلام کرد و با یک برنامه خاص برای رسیدن به یک تیم آینده‌دار و جوان کار خود را در لیگ آغاز کرده است.

شاگردان عبدالله ویسی استقلال صنعتی خوزستاندر هفته اول در خانه و استادیوم غدیر در مقابل گسترش فولاد در دقایق آخر از باخت گریخت و تنها امتیاز خود را در لیگ چهاردهم به دست آورد. این تیم در هفته دوم در مقابل برادر بزرگتر خود استقلال تهران در آزادی بازی زیبایی به نمایش گذاشت که به رغم عملکرد خوب و به دلیل عدم تجربه و اشتهای بازیکنانش به گل نتیجه را واگذار کرد.

در هفته سوم شاهد بازی گسسته تمام خطوط  در مقابل نفت از این تیم بودیم که استقلال خوزستان با دو گل بازی را به حریف واگذار کرد و جایگاه ۱۵ جدول را جدای از شایستگی که در این تیم نهفته است کسب کرد.

استقلال خوزستان جدای از تجربه کم و هماهنگی بازیکنان از مشکل روحی به لحاظ شخصیت تیمی رنج می‌برد و برای رسیدن به شرایط مطلوب راه زیاد و دشواری در پیش دارد.

اینک در آستانه هفته چهارم دو تیم خود را در حالی آماده شهرآورد می‌کنند که گرمای هوا و شرجی اهواز در کنار زلزله نمی‌تواند انتظار یک بازی خوب را از تماشاچیان سلب کند و همه بی‌صبرانه منتظر دیدن بازی خوب به سبک خوزستانی هستند البته تاریخچه این بازی نشان می‌دهد که جایگاه تیم‌ها در جدول هیچگاه منجر به پیش‌بینی نتیجه نمی‌شود و همیشه اتفاقات این بازی در زمین و نود دقیقه زیبا و جذاب بوده است.

امیدواریم بازی جذاب و زیبایی را از هر دو نماینده فوتبال خوزستان شاهد باشیم تا مشوقی برای پر شدن صندلی‌های خالی استادیوم و آشتی تماشاچیان فوتبال شناس خوزستانی با فوتبال ایران و لیگ برتر و شهرآوردی در خور فوتبال خوزستان باشد.

………………………………

یادداشت:محمد کلانترزاده

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.