بیش از ۴ هزار تماس از ابتدای سال۹۷ با مراکز اورژانس اجتماعی خوزستان گرفته شده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معصومه ابتکار امروز در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ و مشاوره تلفنی خط۱۴۸۰ بهزیستی شهرستان اهواز با تاکید بر نهادینه کردن خدمات آن؛ اظهار داشت: خدماتی که توسط اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود قطعا در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار است همچنین با تبلیغات گسترده نیز می‌توان این خدمات را در جامعه نهادینه کرد.

همچنین غلامرضا صدیق راد در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی اهواز عنوان کرد: خدمات اورژانس اجتماعی شامل ۴ فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی، تیم‌های خدمات سیار، خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی است.

وی افزود: ۱۰ مرکز اورژانس اجتماعی دارای خودرو تخصصی و ویژه است اما مراکز اجتماعی ۱۱ شهرستان نیازمند تجهیز و تامین خودرو تخصصی اورژانس اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: ۱۰ مرکز کاهش طلاق در شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، رامهرمز، مسجدسلیمان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و ایذه، ۶ مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در شهرستانهای اهواز (۲مرکز)، آبادان، اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان، ۱ خانه امن، ۱مرکز بازپروری، ۱خانه سلامت و ۱ مرکز نگهداری از کودکان خیابانی در شهرستان اهواز تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی به ساکنین مناطق حاشیه نشین در ۵ محله اهواز (از مجموع ۱۷ محله حاشیه نشین در شهر اهواز) و ۱۰ محله در شهرستان‌های آبادان، دزفول، رامهرمز، مسجدسلیمان، اندیمشک، شوش، کارون، بهبهان و ماهشهر، پایگاه‌های خدمات اجتماعی در استان تاسیس شده است.

صدیق‌راد با بیان اینکه  در ۶ ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۴۳۷۳ تماس مرتبط با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در سطح استان گرفته شده؛ گفت: پس از تماس گروه‌های هدف (اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، فرار، TCو کودکان، معلولان، زنان و سالمندانی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته اند) با خط ۱۲۳، تیم سیار به محل مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از مراجعه تیم اورژانس به گروه‌های هدف به وسیله خودرو مخصوص اورژانس اجتماعی یا در مراکز مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی، مداخلات یا مشاوره‌های مخصوص توسط کارشناسان و مددکاران  برای برگشت فرد آسیب دیده به وضعیت عادی یا نگهداری فرد به صورت موقت در مراکز بهزیستی تا زمان حل مشکل، ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در صورت لزوم، پیگیری‌های تخصصی تا مدت‌ها با خانواده یا فرد خدمت گیرنده توسط تیم اورژانس انجام می‌شود اما حقیقت این است که موارد بسیار کمی از این تعداد  نیازمند ارجاع به دادگستری و اخذ حکم دادستانی برای نگهداری موقت هستند.

مطالب پیشنهادی