مسجدسلیمان در مقابل بارش‌های شدید و سیلابها آسیب پذیر شده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سخنگوی شورای اسلامی شهر شهرستان مسجدسلیمان گفت: بیش از ۳۰۰خانه مسکونی تا کنون زیر آب رفته و دچار خسارت‌های سنگین شده اند.

 روح الله جلیلی ظهار داشت : بارش باران یکی از نعمات الهی محسوب می‌شود اما شهرسازی غیر اصولی در اکثر نقاط و محلات شهر همچنین ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه دره‌ها متاسفانه سبب شده  تا حجم خسارات وارده به منازل مسکونی در نقاط مختلف شهر که حدودا بیش از ۳۰۰ خانه برآورد می‌شود؛ بالا برود و در بسیاری از موارد کلیه وسایل موجود در خانه‌ها دچار آبگرفتگی شوند.

وی افزود: در این وضعیت نامساعد جوی نهادهای خدمات رسان و امدادی تلاش مضاعف و جهادی داشتند و با ایثار در هنگام بارش شدید باران و تشکیل گل و لای در کنار شهروندان و همشهریان خود به امداد رسانی مشغول بودند که قابل ستایش و قدردانی است.

سخنگوی شورای شهر اهواز افزود: شورای اسلامی شهر در حال رایزنی است تا مدیرکل بحران استان برای بازدید میدانی به مسجدسلیمان بیاید و از نزدیک خسارات وارده به منازل شهروندان را مشاهده کند.

وی تصریح کرد: ساخت و سازهای حاشیه دره‌ها و مسیل‌ها ناشی از بی تدبیری و کم توجهی به سکونت اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بوده و عدم واگذاری اراضی جهت ساخت و ساز اصولی در سالیان گذشته شهر را در مقابل اینگونه بارش‌ها و سیلاب‌ها آسیب پذیر کرده است.

جلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر اراضی در تملک برخی ارگان‌ها قرار دارد عده‌ای از شهروندان را مجبور به ساخت و ساز در حریم دره‌ها کرده و کار را برای جلوگیری از این ساخت و سازها برای دستگاههای ذیربط بسیار دشوار کرده است که ضرورت دارد برای حل این مشکل و توقف این روند آسیب زننده تمامی نهادهای مرتبط و زیرمجموعه دولت چاره‌ای بیاندیشند.

وی  گفت: اعضای شورای اسلامی شهر وظیفه دارند پا به پای نیروهای امدادی در اکثر محلات سیل زده حضور داشته باشد و از نزدیک مشکلات را مشاهده و پیگیری کنند.

سحنگوی شورای شهر مسجد سلیمان ادامه داد: بر خود لازم میدانم از تلاش کم نظیر کلیه ارگان‌های خدمات رسان و مدیران مربوطه اعم از شهردار محترم که بسیاری از واحدهای خدماتی، عمرانی و حتی اداری خود را برای امدادرسانی و خدمات دهی ساماندهی کردند همچنین از سرپرست محترم فرمانداری و مدیران محترم اداره هلال احمر، شرکت بهره برداری نفت و گاز، بنیاد مسکن، اداره بهداشت و درمان و مرکز فوریتهای پزشکی، فرماندهان محترم ناحیه انتظامی و راهنمایی و رانندگی و ناحیه مقاومت بسیج، اداره آب و فاضلاب، اداره برق و دیگر اداراتی که در روزهای اخیر همکاری داشتند  تشکر کنم.

مطالب پیشنهادی