فعالیت ۶ شلتر زنانه و مردانه در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از فعالیت دو شلتر زنانه، چهار شلتر مردانه، پنج مرکز DIC و یک باشگاه مثبت ایدز تحت نظارت بهزیستی خوزستان خبر داد.

علی حسن‌زاده در کارگاه آموزشی منطقه‌ای “رویکرد نوین آموزشی PIT” ویژه کارشناسان پیشگیری از اعتیاد که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان و فراگیران در این کارگاه، مهارت‌هایی نظیر شناخت HIV، مکانیزم بیماری، راه‌های تشخیصHIV، دوره پنجره و شناخت کامل از انگ‌زدایی را کسب کرده و همچنین راه‌های پیشگیری، انتقال و اصول مربوط به توصیه به آزمایش را فرا می‌گیرند.
وی افزود: در حال حاضر دو شلتر زنانه، چهار شلتر مردانه، پنج مرکز DIC و یک باشگاه مثبت ایدز تحت نظارت بهزیستی خوزستان در سطح استان خوزستان، در زمینه آموزش پیشگیری از ایدز، برنامه‌های کاهش آسیب شامل توزیع سرنگ و سوزن و وسایل بهداشتی و بسته‌های کاهش آسیب، توزیع یک وعده غذای گرم به معتادان متجاهر و افراد در معرض آسیب فعالیت می‌کنند.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به برگزاری هفته ایدز از ۸ تا ۱۴ آذرماه با شعار “برای آگاهی از سلامت خود، من هم آزمایش می‌دهم” بیان کرد: سازمان بهزیستی با راه اندازی Shelter،DIC  و باشگاه مثبت ایدز، گام‌های مثبتی در رابطه با موضوع HIV برداشته است.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: افراد در معرض آسیب می‌توانند با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و مراکز کاهش آسیب تحت نظارت بهزیستی و علوم پزشکی در سطح استان، برای انجام تست سریع ایدز اقدام کنند.
کارگاه آموزشی منطقه‌ای “رویکرد نوین آموزشی PIT” ویژه کارشناسان پیشگیری از اعتیاد استان‌های خوزستان، ایلام، فارس، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر روزهای ۶ و ۷ آذرماه در مجتمع فتح‌المبین بهزیستی اهواز برگزار شد.
مطالب پیشنهادی