۵۰ واحد آموزشی در بخش های سردشت و شهیون دزفول غیر استاندارد می باشد

عصر جنوب: رییس آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول با اشاره به مشکلات مدارس روستایی این منطقه گفت: ۵۰ واحد آموزشی بخش سردشت و شهیون غیر استاندارد بوده و نیاز به بازسازی دارند.

‘ محمدرحیم کریمی ‘ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فرسودگی و غیر استاندارد بودن فضای آموزشی را از جمله مشکلات مدارس این منطقه عنوان کرد و افزود:در مناطقی از این بخش مدارس سنگی وجود دارد که از ایمنی لازم برخوردار نیست.

 

کریمی ، آموزش و پرورش منطقه سردشت با جمعیت دانش آموزی ششهزار و ۵۰۰ نفر و ۱۲۵ واحد آموزشی را یکی از وسیعترین حوزه های جغرافیایی آموزش و پرورش استان خوزستان معرفی کرد و افزود:اکثر مدارس این منطقه در روستاهای صعب العبور واقع شده که دسترسی به آنها بین دو تا سه روز طول می کشد.

 

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی نوسازی مدارس در بخش سردشت و شهیون و احداث چند مدرسه پیش ساخته اشاره کرد و اظهار داشت:تمام این مدارس هنوز تکمیل نشده و ضروری است تا پیش از شروع بارندگی در منطقه نسبت به تکمیل آنها اقدام شود هر چند در چند روز گذشته تعداد سه واحد آموزشی از این مدارس کانکسی تکمیل و تجهیز گردید.

 

رییس آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول خواستار کمک خیرین برای تکمیل واحدهای آموزشی نیمه ساز شد و گفت:تکمیل واحد های آموزشی نیمه کاره و رفع کمبود فضای آموزشی در شهرک المهدی و روستای حسین کلولی می طلبد تا خیران شهرستان دزفول آموزش و پرورش منطقه محروم سردشت را در رفع این کمبودها یاری کنند.

 

وی تردد دانش آموزان دبیرستانی روستای حسین کلولی با طی مسافت طولانی به شهر دزفول را یادآور شد و بیان داشت:عدم ثبت نام این دانش آموزان در مدارس شهر دزفول موجب ترک تحصیل تعدادی از این دانش آموزان شده است.

 

وی حل مشکل کمبود فضای آموزشی روستای حسین کلولی را در گرو رفع معارض به واحد آموزشی در دست ساخت این روستا عنوان کرد و افزود: به دلیل مشکل ایجاد شده از سوی معارض تاکنون چهار پیمانکار که برای تکمیل این واحد آموزشی بکار گرفته شدند نتوانستند واحد آموزشی را تکمیل و تحویل دهند لذا از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداری ویژه دزفول انتظار می رود تا برای حل این مشکل جدی وارد عمل شوند.

 

کریمی همچنین خواستار پرداخت مزایای فوق العاده به معلمان بخش سردشت و شهیون شد و گفت: با توجه به اینکه این معلمان در مناطق صعب العبور و دور افتاده این مناطق مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند جا دارد تا توجه بیشتری به آنان از لحاظ حقوق و مزایای شغلی صورت گیرد تا با انگیزه بیشتری به فعالیت ادامه دهند.

 

وی اظهار داشت: برخی از معلمان شاغل در بخش سردشت و شهیون به دلیل بسته شدن جاده ناشی از بارش برف و باران در فصل زمستان در مواقعی یک تا دو ماه امکان تردد برای آنها وجود نداشته و نمی توانند به خانواده خود سرکشی کنند.

 

کریمی در خاتمه خواستار کمک به بهره گیری از تمام ظرفیت مدارس شبانه روزی دز و امام علی (ع) در سردشت و شهیون که در چند سال اخیر به دلیل عدم اعتبار با تمام ظرفیت مورد استفاده قرار نگرفته اند شد و خاطر نشان کرد:با بهره گیری کامل از ظرفیت این مدارس شبانه روزی می توان مشکل دانش آموزان مناطق صعب العبور منطقه را برطرف کرده و امکان ادامه تحصیل آنها را فراهم کرد.

 

وی از اداره امور عشایر خواست با تامین سهمیه آرد و آذوقه برای معلمان این اداره را در امر تحصیل دانش آموزان مناطق محروم یاری نماید.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.