۷۳ میلیارد ریال اعتبار در راستای توسعه بخش تعاون در شوش هزینه شد

عصر جنوب: رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شوش از جذب ۷۳میلیارد ریال اعتبار در بخش تعاون خبر داد و گفت: این شهرستان در جذب اعتبارات در بخش تعاون موفق عمل کرده است.

‘ سیدناصر حسینی ‘ روز یکشنبه در نشست خبری در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول افزود:این اعتبار که از محل توسعه بخش کشاورزی تامین شده به شرکت های تعاونی فعال در این بخش پرداخت شد.

وی فرصت های شغلی ایجاد شده از محل این اعتبار در بخش تعاون را ۲۴۱ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت:در شهرستان شوش از ۵۸۱ تعاونی تعداد ۱۴۰ واحد به دلیل مختلف از جمله مشکل اقتصادی غیر فعال بوده که در سه ماهه نخست امسال ۱۰ شرکت تعاونی از این واحدهای غیر فعال ، مجددا احیا شده و به چرخه تولید و اشتغال بازگشت.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش با اشاره به تلاش صورت گرفته برای فعال سازی شرکت های تعاونی تعطیل شده اظهار داشت:در این راستا با تشکیل اتاق فکر و اختصاص بخشی از اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به این امر ، فعال سازی واحدهای تعاونی راکد شهرستان شوش در اولویت این اداره قرار گرفت.

وی در ادامه از تشکیل تعاونی فراگیر ملی متشکل از دانش آموختگان کشاورزی خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۰ نفر از دانش آموخته بخش کشاورزی شناسایی شده که با تشکیل شرکت تعاونی فراگیر ملی از دانش علمی این افراد در اجرای طرح های کشاورزی در منطقه استفاده خواهد شد.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش جذب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای رونق بخشیدن به طرح های تعاونی از محل منابع مالی بخش تعاون را یاد آور شد و گفت:از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) نیز ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش تعاون جذب و هزینه شد.

وی پیگیری تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شوش را از جمله مهمترین اقدامات بخش تعاون در سالجاری عنوان کرد و بیان داشت:

این شرکت تعاونی بر اساس تاکید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری مدیر کل استان خوزستان مراحل تشکیل را سپری می کند.

حسینی تشکیل شرکت تعاونی منطقه ویژه اقتصادی آپادانای شوش را با توجه به ظرفیت های اقتصادی این شهرستان در بخش کشاورزی و صنعت را یاد آور شد و افزود: تشکیل این شرکت تعاونی نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی در منطقه دارد.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به پیگیری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و تاکید فرماندار این شهرستان انتظار می رود سرمایه گذاری قابل توجهی در قالب شرکت تعاونی منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفته و شاهد تحول بزرگی در زمینه استغال در این شهرستان باشیم.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش همچنین راه اندازی کارخانه ذرت خشک کنی و بوجاری با ظرفیت ۲۵۰ تن و سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال در بخش مرکزی شوش و یک مجتمع رفاهی با اشتغالزایی ۲۰ نفر در هفته تعاون را یاد آور شد و گفت:عملیات احداث سیلوی ۲۰۰ هزار تنی گندم در منطقه کرخه توسط بخش تعاونی آغاز شده و پیش بینی می شود دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی در خاتمه اظهار داشت:دو طرح پرورش مرغ گوشتی ، طرح تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان و نیز تعاونی های تولید پوشاک و مصنوعات فلزی با اشتغالزایی جمعا ۴۸ نفر در هفته تعاون به بهره برداری رسید.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.