تردد خودروهای پلاک اروند در تمام استان آزاد است

عصر جنوب: استاندار خوزستان لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را شایعه دانست و اظهار داشت: موضوع تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان بین مردم با استقبال خوبی مواجه شده و این موضوع بر قوت خود باقی است و جای نگرانی نیست.

طی روزهای اخیر خبری مبنی بر لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان در فضای مجازی و بین مردم شایع شده که موجبات ناراحتی برخی از شهروندان را فراهم آورده است.
همه این شایعات از مصوبه هیات دولت سرچشمه می گیرد: “بر اساس مصوبه دولت ، تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدود این مناطق مجاز است و ورود آنها به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است.”
با توجه به اینکه محدوده منطقه آزاد اروند فقط تا مرز شهرهای آبادان و خرمشهر است، لذا بر اساس شایعه ای که در استان باب شده، مصوبه قبلی دولت که هدیه روحانی به مردم استان خوزستان بود مبنی بر تردد تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری نیز باید ملغی شود که این موضوع اساسا به یک شوخی شبیه است.
همچنین استاندار خوزستان  لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را شایعه دانست و اظهار داشت: موضوع تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان بین مردم با استقبال خوبی مواجه شده و این موضوع بر قوت خود باقی است و جای نگرانی نیست.
 بر اساس اخرین مصوبه مربوط به سازمان منطقه آزاد اروند، کلیه اشخاصی که خارج از محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر از خودروهای پلاک اروند استفاده میکنند باید روزانه ۲ هزار تومان عوارض پراخت کنند.
منبع/خورنا

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.