تلاش برای اجرای بهینه طرح سرشماری کشاورزی در دارخوین

عصر جنوب: بخشدار دارخوین شادگان از تلاش برای اجرای بهینه طرح سرشماری عمومی کشاورزی در دارخوین خبر داد.

 

علی بچاری با بیان اینکه طرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر تا ۱۸ آبان ‌ماه به مدت ۴۰ روز در دارخوین اجرا می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرشماری در کشور هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود، دقت و دریافت آمار دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی افزود: بخش دارخوین ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی دارد بنابراین می‌طلبد مأموران سرشماری از هیچ کوششی برای رسیدن به جایگاه اصلی این بخش فروگذار نکنند.

 

بخشدار دارخوین شادگان تصریح کرد: اهمیت آمار و تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از ضروریات اداره امور کشور و هر نهاد و مجموعه است و بدون داشتن آمار و اطلاعات وضعیت موجود و تعیین راهبرد و تجزیه و تحلیل داده‌های آماری نمی‌توان به اهداف خود رسید.

 

بچاری اذعان داشت: یکی از ارکان اقتصادی کشور کشاورزی است و شهرستان شادگان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی برای دستیابی به آمار درست حائز اهمیت برای برنامه‌ریزی و استفاه بهینه از منابع است.

 

این مسئول در پایان، مشارکت فعال کشاورزان و ثبت دقیق اطلاعات را دو اصل مهم در سرشماری کشاورزی سال ۹۳ دانست و گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده در این سرشماری نقش بسیار مهمی در راستای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی آینده کشور دارد.

 

 


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.