قطار ۵ ستاره فدک در محور اهواز – تهران راه اندازی شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با حضور قائم مقام شرکت قطارهای فدک و معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان، نخستین قطار مسافری ۵ ستاره فدک در مسیر اهواز – تهران افتتاح شد

امروز ۴آذرماه نخستین قطار مسافری ۵ ستاره فدک در مسیر اهواز – تهران با حضور قائم مقام قائم مقام مدیر عامل شرکت ریل پرداز نوآفرین ( مالک و بهره بردار قطارهای پنج ستاره فدک ) و معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان افتتاح شد .
قطار مسافری ۵ ستاره فدک با ۶ سالن و ۴۰ نفر شروع به کار می کند و متناسب با تقاضای مسافران و استقبال آنها از این قطار امکان افزایش تعداد سالن ها به ۱۰ سالن وجود دارد .
این قطار در مرحله اول قراراست تا هفته ای یک روز به جابه جایی مسافران در مسیر اهواز به تهران بپردازد. برای اولین بار این قطار امروز میزبان خانواده های شهدای مدافع حرم است و آنها از اهواز به مقصد مشهد جابه جا می کند و سپس در مراحل بعدی این قطار فقط در مسیر اهواز – تهران تردد می کند .
هزینه بلیط قطار مسافری ۵ ستاره فدک از سوی شرکت فدک هنوز اعلام نشده است و قرار است پس از اولین سفر این قطار به مشهد، نرخ بلیط های این قطار مشخص شود.
هدف ما ارائه خدمات متمایز و با کیفیت به مسافران است
مدیرعامل شرکت قطارهای پنج ستاره فدک گفت: هدف اصلی شکل گیری قطارهای فدک، ارائه خدمات متمایز و با کیفیت در سطح استانداردهای روز دنیا برای مردم عزیز کشور است و برای این کار باید زیرساخت های اصلی آماده سازی شود .
محمد ذوالقدری در مراسم افتتاح نخستین قطار مسافری ۵ ستاره فدک در اهواز اظهار کرد: براساس نظرسنجی های که از مسافران انجام گرفته و با الگوبرداری از قطارهای مسافری موفق دنیا که توسط مهندسین ایرانی انجام گرفته، این قطارها متناسب با استانداردهای روز دنیا و در کارخانه اختصاصی گروه فدک طراحی و تولید شده است.
وی با بیان اینکه گروه فدک تلاش کرده تا در طراحی قطارهای خود محیطی امن و با آرامش را برای مسافران فراهم کند، افزود: هدف اصلی شکل گیری قطارهای فدک، ارائه خدمات متمایز و با کیفیت در سطح استانداردهای روز دنیا برای مردم عزیز کشور است و برای این کار باید زیرساخت های اصلی آماده سازی شود.
وی تصریح کرد: این قطارها، اولین قطارهایی هستند که توانایی دارند با سرعت ۲۰۰کیلومتر در ساعت تردد کنند. در این زمینه اگر زیرساخت ها در خطوط ریلی اجازه بدهند امکان آن وجود دارد تا این قطارها با سرعت ۲۰۰کیلومتر بر ساعت سیر داشته باشند.
ذوالقدری عنوان کرد: این قطارها سیستم تهویه مطلوبی دارند به طوری که در دمای مثبت و منفی ۶۰درجه می توانند دمای مطبوعی را در درون قطار برای مسافران فراهم کنند.
وی ادامه داد: سیستم صوتی و تصویری بسیار خوبی مطابق با استانداردهای روز دنیا در درون قطار تعبیه شده است که انواع اطلاعات مورد نیاز مسافر در زمینه های مختلف را در اختیار او قرار خواهد داد. همچنین در این قطار از دوربین های مدار بسته استفاده شده تا امنیت مورد نیاز در درون قطار تامین شود.
قائم مقام قطارهای فدک خاطرنشان کرد: قطارهای فدک تنها قطاری در کشور هستند که سیستم اعلام حریق دارند و مسافران می توانند بدون هیچ مشکلی با آن در مسیرهای مختلف سیر داشته باشند.
تلاش برای افزایش سطح رضایت اجتماعی در خوزستان
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان به دلیل برخی از مشکلات طبیعی که وجود دارد، میانگین رضایت اجتماعی در استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و در این زمینه از اقداماتی مانند افتتاح قطار ۵ستاره فدک باید تشکر کرد .
علی حسین حسین زاده در مراسم افتتاح نخستین قطار مسافری ۵ ستاره فدک در اهواز اظهار کرد: بخش مهمی از جایگاه مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به قدرت نرم ایران بازمی گردد. قدرت نرم در فرهنگ سیاسی و اجتماعی مولفه های متعددی دارد که از مهمترین این مولفه ها می توان به حضور و مشارکت مردم و اعتماد به نظام سیاسی اشاره کرد.
وی افزود: در چهار دهه اخیر، حضور همیشگی مردم در لحظات سخت و سنگین نشان از اعتماد آن ها به نظام جمهوری اسلامی ایران است .
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: بخشی از حفظ این مولفه به رضایت اجتماعی مردم از یک نظام و یک سیستم بازمی گردد و در این زمینه اقداماتی مانند افتتاح قطار ۵ستاره فدک و ارائه خدماتی به این شکل پیامدهای مثبتی از منظر اجتماعی و اقتصادی برای یک سیستم دارد .
حسین زاده عنوان کرد: در استان خوزستان به دلیل برخی از مشکلات طبیعی که وجود دارد، میانگین رضایت اجتماعی در استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و در این زمینه از اقداماتی مانند افتتاح قطار ۵ستاره فدک باید تشکر کرد .
وی با تاکید بر تلاش جهت افزایش خدمت رسانی و سطح رضایت اجتماعی خاطرنشان کرد: خدمات رسانی بیشتر به مردم وظیفه حکومت و به خصوص دولت در چهار ساله دوم است و در این زمینه اقداماتی که می تواند در راستای خدمت رسانی و افزایش سطح رضایت مردم باشد، می تواند بسیار جلوه گر و موثر باشد.
بهسازی حدود ۱۸۰ کیلومتر از خطوط ریلی جنوب
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: حدود ۱۸۰ کیلومتر از خطوط ریلی موجود در راه آهن جنوب بهسازی شده است و با این کار که بیش از ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است، توانسته ایم سرعت را در خطوط داخلی استان افزایش دهیم به شکلی که در مسیر بندر امام سرعت به ۱۶۰کیلومتر بر ساعت رسیده است .
عبدالکریم درویش زاده در مراسم افتتاح نخستین قطار مسافری ۵ ستاره فدک در اهواز با بیان اینکه بحث دوخطه های استان خوزستان یکی مهمترین برنامه های اداره کل راه آهن جنوب است، اظهار کرد:. در این زمینه خط دوم اهواز به بندر امام به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۳ آغاز و سال گذشته ۸۱ کیلومتر از این خط با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
وی افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد عملیات زیرسازی خط دوم اهواز به اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر با اعتبار ۲۴۰میلیارد تومان انجام شده و از ۱۴۰ کیلومتر طول مسیر، حدود ۹۳کیلومتر از آن ریل گذاری شده است. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال عملیات ریل گذاری این مسیر را به اتمام برسانیم.
مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: عملیات زیرسازی کمربندی ایستگاه نظامیه به میان دشت به طول ۳۷ کلیومتر و با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال عملیات ریل گذاری این محور را نیز به اتمام برسانیم.
درویش زاده عنوان کرد: ایستگاه نظامیه جدید که یک ایستگاه توزیع کننده بار است و از ورود قطارهای باری به درون شهر اهواز جلوگیری می کند سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و با اعتبار ۲۰میلیارد تومان به بهره برداری رسید. همچنین بزرگترین دپوی تعمیراتی لوکوموتیو در محور جنوب نیز در دست ساخت است که مرحله اول آن با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان انجام شده و مرحله تکمیلی آن با اعتبار ۳۰میلیارد در حال اجرا است.
وی گفت: قطارهایی که در خوزستان فعالیت می کردند با آب و هوای خوزستان سازگاری چندانی نداشتند و در این زمینه با پیگیری هایی که به عمل آمد توانستیم ۱۱ واگن دو طبقه و ۶ دیزل جدید را به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان وارد استان کنیم که در حال حاضر در محورهای سه گانه اهواز – بندر امام، اهواز – خرمشهر و اهواز – اندیمشک به طور روزانه حدود ۵هزار مسافر را جا به جا می کنند.
مدیرکل راه آهن جنوب اظهار کرد: حدود ۱۸۰ کیلومتر از خطوط ریلی موجود در راه آهن جنوب بهسازی شده است و با این کار که بیش از ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است، توانسته ایم سرعت را در خطوط داخلی استان افزایش دهیم به شکلی که در مسیر بندر امام سرعت به ۱۶۰کیلومتر در ساعت رسیده است.
درویش زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سرعت را در خطوط ریلی جنوب به بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسانیم، گفت: در رابطه با قطارهای بین استانی، یک قطار عادی وجود دارد که وضعیت مطلوبی ندارد که بدترین نوع قطارهاست.
وی ادامه داد: در این زمینه با پیگیری هایی که به عمل آمده امیدواریم این قطار به طور کامل از محور جنوب حذف و یک قطار شیک ۴ و ۶تخته جایگزین شود.
مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: جای قطار ۵ستاره فدک در میان قطارهای راه آهن جنوب خالی بود که با پیگیری هایی که انجام گرفت، خوشبختانه شاهد افتتاح این قطار در راه آهن جنوب و مسیر اهواز – تهران هستیم. این قطار بهترین نوع قطاری است که در شبکه راه آهن ایران فعالیت می کند.
درویش زاده خاطرنشان کرد: خط ریلی اهواز – ایذه – اصفهان از پروژه هایی است که در سطح ملی در حال پیگیری است و همه مسولان کشوری نیز به دنبال آن هستند تا این خط احداث و افتتاح شود زیرا با افتتاح این خط علاوه بر تامین خوراک شرکت های فولادی، می توانیم مسافران را به مرکز کشور انتقال دهیم.
اهواز چهارمین شهر بهره‌مند از قطارهای مسافری ۵ ستاره فدک است
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: افتتاح قطار ۵ستاره فدک در مسیر اهواز – تهران گامی در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم خوزستان است .
سعید رسولی اظهار کرد: اولین قطار ۵ستاره فدک در استان خوزستان، میزبان خانواده‌های شهدای مدافع حرم است که آن‌ها را از اهواز به مشهد منتقل خواهد کرد و سپس به اهواز بازمی‌گرداند.
وی با بیان اینکه تقارن افتتاح این قطار با روز ۴آذر – روز بزرگداشت مقاومت مردم اندیمشک و روز بسیج- جای خوشحالی بسیار دارد، افزود: حق مردم خوزستان بیش از این چیزی است که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است و در این زمینه از افتتاح افتتاح قطار ۵ستاره فدک در مسیر اهواز – تهران بسیار خرسند هستیم.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه افتتاح قطار ۵ستاره فدک در مسیر اهواز – تهران گامی در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم خوزستان است، تصریح کرد: این قطار در ابتدای فعالیت خود، هفته‌ای یک بار از اهواز به تهران سیر خواهد کرد و با توجه به درخواست مردم، امکان افزایش تردد بیشتر آن در روزهای هفته وجود دارد.
رسولی عنوان کرد: قطارهای متعددی در شبکه ریلی کشور وجود دارد که به جا‌به‌جایی مسافران می‌پردازند و یکی از این قطارها، قطار ۵ستاره فدک است. در راستای ارتقای کیفیت سفر، امروز قطار ۵ستاره فدک در مسیر اهواز به تهران افتتاح شد.
وی ادامه داد: قطار ۵ستاره فدک در محورهای مشهد- تهران، شیراز – تهران و زنجان – تهران سیر می‌کرد و خوشبختانه امروز اهواز چهارمین شهری است که قطار فدک در آن سیر خواهد کرد و از این خدمات بهره‌مند می‌شود.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: استفاده از قطارهای با کیفیت بالا و با امکانات بیشتر، آرامش مردم را به خصوص در محور جنوب که در فصول گرم سال نیاز به آرامش و تهویه مناسب دارند، به دنبال دارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.