عملیاتی شدن بندر تجاری شادگان طی روزهای آتی

عصر جنوب: فرماندار شادگان از عملیاتی شدن بندر تجاری شادگان طی روزهای آینده خبر داد.

 

عبدالزهرا سنواتی شامگاه پنجشنبه به‌منظور بررسی آخرین وضعیت بندر تجاری شادگان در خصوص عملیاتی شدن این بندر شادگان به اتفاق مسئولان دستگاه‌های محلی بازدید میدانی کرده و از عملیاتی شدن بندر تجاری شادگان در روزهای آینده خبر داد.

 

وی ضمن بازدید میدانی از بندر تجاری شادگان در جلسه‌ای که در محل این بندر برگزار شد با ابراز خرسندی و تشکر و قدردانی از اهتمام دولت تدبیر و امید و استاندار خوزستان در راستای تحقق آرزوی دیرینه مردم این شهرستان مبنی بر احیای بندر، در خصوص عملیاتی شدن بندر در روزهای آینده، فعال شدن این پروژه عظیم را تحولی مهم در بدنه اشتغال و اقتصاد این شهرستان دانست.

 

فرماندار شادگان با اشاره به مشخصات فنی بندر گفت: فاز نخست به مساحت بیش از سه هکتار (مساحت کل زمین تملک شده ۳۰ هکتار) احداث شده و ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۱۰۰ هزار تن در سال، ظرفیت شناور ۵۰۰ تن (پس از لایروبی یک‌هزار تن) حداقل عمق آب موجود در محل اسکله پنج تا هفت متر، اسکله موجود در بندر را از دو نوع شمع و عرشه بتنی به طول ۱۰۳ متر و عرض ۱۲ متر دارای دو پل دسترسی به طول ۲۴ متر و عرض حدود ۱۴ متر است.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در شادگان، ابنیه موجود در بندر شادگان را اداره بندر به مساحت ۳۳۰ مترمربع، انبار مسقف به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع، ساختمان گمرک و مخابرات به مساحت ۲۳۰ مترمربع، ساختمان گارد به مساحت ۷۵ مترمربع، ساختمان توزین به همراه تجهیزات مربوطه به مساحت ۱۷ مترمربع، ساختمان پلمب‌ها به همراه تجهیزات مربوطه، مخزن هوایی و زمینی، ساختمان دیزل ژانراتور به مساحت ۶۲ مترمربع، پارکینگ و سرویس بهداشتی ذکر که جمع مساحت ساختمانها را یک‌هزار و ۸۹۰ مترمربع عنوان کرد.

 

سنواتی با اشاره به ظرفیت ۲ میلیون تنی فولاد تولیدی در شهرستان و سایر تولیدات صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و… افزود: آغاز به کار بندر، نقش اساسی در به حرکت افتادن چرخ توسعه ایفا می‌کند.

 

وی همچنین ظرفیت صادرات و ترانزیت کالا در بندر تجاری شادگان را ۵ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: در صورت آغاز به کار بندر، تحول بزرگی در بخش اقتصاد، تجارت، بازار و اشتغال شهرستان و به طور کلی کشور رخ خواهد داد.

 

فرماندار شادگان تصریح کرد: با آغاز فعالیت رسمی، علاوه بر شناورهای صیادی، شناورهایی با ظرفیت بالای ۵ هزار تن در بندر پهلو خواهند گرفت و این بندر همچون سایر بنادر استان می‌تواند کانالی برای ارتباط تجاری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس باشد.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.