جهان در پیشگاه رای یک ملت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مردمی که دیروز در پویشی چهل میلیونی و با پشت سرگذاشتن مسیر و صف های طولانی در سراسر ایران و جهان خود را پای صندوق های رای رساندند، افزون بر قرار دادن اراده خود بر تعیین سرنوشت، جهانیان را مخاطب پیامی روشن قرار دادند.

به گزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، مردم ایران دیروز بار دیگر در انتخاباتی برای تعیین مسوولان جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند و میلیون ها رای به صندوق ها واریز شد. چند ساعت دیگر تا زمان اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی است اما هم اکنون نیز مشخص است مردم کدام گفتمان را برای اداره کشور برگزیده اند.
صرف نظر از نتیجه انتخابات و اعلان نام رییس دولت دوازدهم، ذات حضور چهل میلیون ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دیروز بسیاری از جمله خود مشارکت کنندگان را شگفت زده کرد. حتی محافل و رسانه هایی که هفته های گذشته مستقیم یا غیرمستقیم سعی در کمرنگ ساختن مشارکت ایرانیان داشتند هم دیروز ناچار به پذیرش حضور بی سابقه مردم پای صندوق های رای شدند.
ایرانیانی که دیروز آرا خود را به نام نامزدهای مورد نظر به صندوق ها انداختند و بسیاری که در ادای تکلیف ملی و دینی خود دشواری هایی را به جان خریدند، علاوه بر بهره جویی از حق تعیین سرنوشت و انتخابی میان راه و بیراهه که برحسب تشخیصشان صورت دادند، منادی پیام هایی روشن و آشکار شدند؛
۱- نخستین پیام ملت، پشتیبانی از مردمسالاری دینی کشور بود؛ پیامی که می توان آن را پاسخی به دعوت بزرگان و مسوولان نظام از جمله رهبری و رییس جمهوری برای حضور ثمربخش و آگاهانه در حوزه های رای گیری دانست. با گذشت نزدیک به چهل سال از پیروزی انقلاب، حماسه چهل میلیونی دیروز مهر برجسته ملت ایران پای کارنامه نظام اسلامی و مشروعیت آن بود.
۲- انتخاب ملت، تداوم راه نظام و دولت خدمتگذاری است که کشور را به سوی قله های افتخار و سربلندی در جهان و حفظ اقتدار بین المللی پیش می برد. انتخاب دیروز همان تداوم راه انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی اقتصادی، توسعه سیاسی و مدنی و دفاع از حقوق انکار ناپذیر ملت در عرصه بین المللی بود که اینک بر بستر تحکیم انسجام ملی زیر سایه اعتدال راه می پوید و به دنبال شکوفایی از طریق بهره جویی از ظرفیت های موجود داخلی و خارجی است.
۳- رای دیروز رای به ثبات بود؛ رای به پابرجایی و استواری نظام اسلامی و همچنین ادامه راهی که ایران را در هاله امن و برکنار از چالش ها و بحران های پیرامونی حفظ کرده است. در شرایطی که کشورهای منطقه درگیر با بحران های جدی انسانی و امنیتی روزگاری سخت را می گذرانند، انتخابات ایران در فضایی امن تر و پرشورتر از بسیاری کشورهای غربی برگذار شد و به این ترتیب رای مردم تضمینی بر تداوم این شرایط بود.
۴- بسیاری در ایران و خارج از مرزهای کشور چشم انتظار انتخاب مردم نشسته و مترصد روشن شدن خواست و نظر ملت بودند؛ نظر و پیامی که یک بار در انتخابات ۹۲ جهان را مخاطب قرار داد و پشتوانه ای برای مسوولان جمهوری اسلامی شد تا همپایه و رو در روی برترین قدرت های جهانی حقوق ملت ایران را مطالبه کنند و آنان را از موضع تهدید و تحریم به عقب برانند. دیروز نیز این پیام به شکلی رساتر به سراسر جهان مخابره شد تا برای چهار سال دیگر سکو و تریبونی برای سخن گفتن مسوولان جمهوری اسلامی ایران با جهان باشد.
۵- حضور گسترده مردم ایران پای صندوق های رای بازتولید اقتدار برای میهن اسلامی بود و همزمان انتخاب ملت، پیام تعامل جویی و همکاری با جهان در جهت توسعه و پیشرفت را نمایان ساخت. این انتخاب به معنای تایید همه تلاش هایی بود که در چهار سال اخیر برای رهایی از هرگونه تنگنا و تحریم صورت گرفت؛ انتخابی به مثابه اراده برای دوری از انزوا و انفعال، حرکت به سوی پویایی، پیمودن مسیر تعامل، تنش زدایی و همکاری و در نهایت اعتلا و گسترش گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در جهان.
انتظار می رود پس از این پیام روشن و رسا، مسوولان جمهوری اسلامی مستظهر به حمایت قاطع ملت، کارنامه ای موفق تر و امیدبخش تر در رفع چالش های داخلی و شتابان سازی مسیر حرکت به سوی چشم اندازهای ترسیم شده در افق ۱۴۰۴ برجای نهاده و در پیگیری اهداف و منافع ملی ایران در منطقه و جهان و حفظ ثبات و امنیت کشور، اعتماد و پشتیبانی ملت را پاسخی شایسته دهند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.