افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ پروژه عمرانی آموزش و پرورش در بندر ماهشهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir:همزمان با هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم، پنج پروژه عمرانی اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ پروژه عمرانی بندرماهشهر در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش توسعه فضای آموزشی برای ترویج سواد‌آموزی در جامعه به ویژه در مناطق محروم است.
عبدالواحد عبادی افزود:امروز آموزش و پرورش بندرماهشهر طرح هایی با سرمایه‌گذاری مجتمع پتروشیمی لاله کلنگ زنی یا بهره برداری می کند و این مجتمع پتروشیمی تاکنون مدارس متعددی در شهرستان احداث کرده‌ است که افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ مدرسه ابتدایی از این موارد است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر با تشریح جزئیات پروژه‌های این اداره، اظهار داشت: دبستان ۳ کلاسه خیرساز پتروشیمی لاله در روستای خمزه ۱ با مساحت ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۲۰ مترمربع و اعتبار ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، دبستان ابتدایی ۳ کلاسه روستای خمزه ۲ با مساحت ۶۷۰ مترمربع ، زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتبار هزینه شده ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از جمله پروژه‌های افتتاح شده امروز آموزش و پرورش است.
عبادی به پروژه‌های کلنگ‌زنی شده شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مدرسه ابتدایی پسرانه ۶ کلاسه شهرک طالقانی به مساحت هزار و ۴۵۰ مترمربع و زیربنای ۱۲۰ مترمربع و اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و همچنین مدرسه ۲ کلاسه روستای تخیت با مساحت ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۵۰ مترمربع و اعتبار هزینه شده ۳ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری پتروشیمی لاله از دیگر پروژه‌های کلنگ‌زنی شده این مراسم است.
وی در پایان این آیین به افتتاح پژوهش‌سرای ابوریحان بیرونی ماهشهر اشاره کرد و افزود: پژوهش‌سرای دانش آموزی ابوریحان بیرونی با اعتبار هزینه شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی و سازمان نوسازی کشور به منظور شناسایی و فراهم‌آوردن زمینه رشد و هدایت استعداد‌‌ها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان تاسیس شد که به صورت دولتی (هیئت‌امنایی) و غیردولتی اداره می‌‌شود.
به گزارش ایرنا برنامه های هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم از ۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در کشور برگزار می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.