با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛ بازارچه های کارآفرینی دانش آموزی در اهواز گشایش یافت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: بازارچه های کارآفرینی دانش آموزی در نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته روز چهارشنبه با حضور علی زرفشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش درمحل نمایشگاه دائمی اهواز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا نخستین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته دوشنبه شب همزمان با نمایشگاه الکامپ در محل نمایشگاه دائمی اهواز گشایش یافت.این نمایشگاه شامل دو بخش ‘آموزش’ و ‘ بازارچه های کارآفرینی’ است که بخش آموزش این نمایشگاه دوشنبه شب گشایش یافت و امروز بازارچه های کارآفرینی آغاز به کار کرد.
علی زرفشان در این آیین بیان کرد: بازارچه های کسب و کار دانش آموزی باعث توانمند سازی دانش آموزان و ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان و نوجوانان می شود.
وی برپایی صنایع وابسته به آموزش را راهی برای فراهم سازی زمینه اشتغال دانش آموزان در آینده دانست و افزود: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش رویکرد مشارکتی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی به منظور ایجاد زمینه اشتغال برای دانش آموزان است تا جوانان و نوجوانان تفکر کارآفرینی را در ذهن خود پرورش دهند.
زرفشان همچنین درادامه با اشاره به ارتقای رتبه آزمون سراسری خوزستان از ۲۷ به ۱۹ بیان کرد: ارتقای این رتبه با یک برنامه ریزی منظم و در یک بازه زمانی چند ساله به دست آمد و باید این روند همچنان ادامه یابد.
وی گفت: در بحث آزمون سراسری رقابت چشمگیر و سختی بین استان ها وجود دارد و خوزستان با تلاش های جدی توانست در رتبه آزمون سراسری ارتقا پیدا کند.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:یکی از کارهای مثبتی که در طول سه سال گذشته در دولت تدبیر و امید انجام شد تحلیل نتایج امتحانات نهایی بود که تا پیش از این انجام نمی شد.
در بازارچه های کارآفرینی دانش آموزان دست سازه های خود را ارائه می دهند که به منظور تشویق دانش آموزان برای گرایش به رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای و کارآفرینی برپا شده اند.
نخستین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته از ۲۸ فروردین تا یکم اریبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز در قالب ۸۰ غرفه به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال برگزاری است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.