اعزام نخستین کاروان حجاج خوزستانی به سفر حج

عصر جنوب: نخستین کاروان حجاج خوزستانی بیت الله الحرام پیش از ظهر امروز از فرودگاه اهواز به سمت مدینه اعزام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان در حاشیه این اعزام از آغاز عملیات رفت حجاج خوزستانی به سفر حج از امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور خبر داد و گفت: با هماهنگی میان شرکت هواپیمایی ایر لاین عربستان تا ۳۰ شهریور، ۱۰ پرواز به مقصد مدینه منوره انجام می شود.

ناصر هویزاوی اظهار کرد: کاروان های راهی شده در اولین روز عملیات رفت حجاج خوزستان از شهرستان های آبادان، شادگان و یک کارون از اهواز هستند که رفت آنها در اولین پرواز ساعت ۱۰ به وقت تهران انجام گرفت.

وی افزود: این عملیات در  ۱۰ پرواز و تا ۳۰ شهریور از فرودگاه بین اللملی اهواز به مقصد مدینه منوره ادامه دارد.

مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: مسئولیت این پروازها به عهده هواپیمایی ایرلاین سعودی است و آنها هر ۱۰ پرواز را تا مقصد مدینه منوره حمایت می کنند.

وی عنوان کرد: تعداد حجاج خوزستانی که در طی این ۱۰ پرواز اعزام می شوند، دو هزار و ۹۰۰ نفر است که ۱۰۰ نفر آنها به دلیل کهولت سن وضعیت خاص داشته و نیاز به توجه بیشتر دارند همچنین جوان ترین زائر خانه خدا متولد سال ۱۳۸۳ است.

یک ماه هماهنگی برای تسهیل عملیات رفت حجاج

مدیر کل فرودگاههای استان خوزستان نیز در مراسم اعزام حجاج گفت: ۱۰ پرواز در طی چهار روز دو هزار و ۹۰۰ زائر خوزستانی را به مدینه منوره اعزام می کند.

ناصر صفاری در حاشیه عملیات رفت حجاج بیان کرد: پرواز حجاج خوزستان به مقصد مدینه منوره از روز ۲۷ شهریور از فرودگاه بین اللملی اهواز آغاز شد که در این عملیات ارگان و سازمان های مختلفی تلاش در انجام هر چه بهتر این عملیات تلاش کردند.

وی افزود: از ساعت ۱۰ صبح امروز اولین کاروان حجاج توسط هواپیمای شرکت هواپیمایی عربستان به سمت مدینه پرواز کرد و آخرین پرواز رفت هم در روز ۳۰شهریور صورت می گیرد.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان با اشاره به سختی کار در پروازهای خارجی اعلام کرد: از یک ماه پیش هماهنگی های لازم برای انجام عملیات رفت با تشکیل جلسه ای با عوامل و مسئولان این امر چون سازمان حج و زیارت، گمرک، بهداشت و قرنطینه صورت گرفت تا تاخیری در این امر حاصل نشود.

صفاری ادامه داد: هیچ مشکلی از سوی زائرین در اولین روز گزارش نشده است و حجاج از وضعیت ابراز رضایتمندی داشتند و با توجه به برنامه ریزی ها در مواردی مثل گذرنامه و مدارک مورد نیاز هم حجاج تمام شرایط را رعایت کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص در سفرهای خارجی و حساسیت های موجود به ویژه در اعزام حجاج تمام مسئولان در ارائه خدمات به حجاج تلاش می کنند تا مسافران ما به سلامت به مقصد خود برسند.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: امید می رود تا آخرین روز ارسال کارون ها طی ۱۰ پرواز هیچ گونه مشکلی در مبداء و مقصد مسافرین و حجاج خوزستان پیش نیاید.
——————————————–
عکس: عبدالوهاب کروشاوی

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.